Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Eerder deze maand werd er in de Verenigde Arabische Emiraten een nummerplaat geveild voor 4,3 miljoen euro. Ongeveer de helft van de duurste nummerplaat ooit, die een nieuwe eigenaar kreeg voor ‘slechts’ 8,4 miljoen euro. Dat is wat een zakenman ervoor over had in – je raadt het al – Abu Dhabi, omdat het hoegenaamd zijn ambitie was ‘om in alles nummer één te zijn’. Een probleem waar we in België gelukkig niet mee te kampen hebben, maar er is wel een ander: wat zet je in hemelsnaam op zo’n gepersonaliseerd kenteken zonder voor aap door te gaan?

108857-porsche-cayman-gts-rear-view

Bij ons ben je een stuk goedkoper af als je een geïndividualiseerde nummerplaat wil. Bezorg €2030 aan Vadertje Staat en je rijdt rond met ‘CATCH-ME’ of ‘BOOOB’. Waarom net dat bedrag? Naast tweeduizend euro voor het alleenrecht op een bepaalde letter- en cijfercombinatie, ben je ook dertig euro verschuldigd voor de productie en levering van de plaat. Het voordeel is wel dat je altijd herkenbaar bent niet tegen de lamp kan lopen op stukken met trajectcontrole.
Nissan GTR

Naast bedrijfsnamen kan je een breed allegaartje aan lettercombinaties spotten. Toch zijn er enkele opvallende trends. DRIVR’s van een Nissan GTR kiezen vaak voor iets ‘911-KILLER’-achtigs, en meer dan eens kom je ‘BOND’ of ‘007’ tegen op een Aston Martin. Wil je echt duidelijk maken met welk merk van auto je onderweg bent, dan plaats je dit toch gewoon op de derrière? Zo passeerde onlangs nog de ‘LEXUS-2‘ voor de lens van collega Arthur. En beschouw je als vrouw je wagen als een echt juweeltje, dan hou je het simpelweg bij ‘BIJOU’.

Als ik er ooit meer dan 2.000 euro voor over zou hebben,
hou ik het denk ik op ‘SMILE’.
Maar met welke plak zouden we jou kunnen spotten?