Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Al ruim twaalf jaar doet het niervormige Technology Center dienst als uitvalsbasis voor een Bondfilm het ontwikkelen van nieuwe McLarens. Van de straatauto’s tot de F1 bolides, alles ziet het eerste levenslicht in deze ultramoderne site in Woking, zo’n 35 km ten zuidwesten van hartje Londen. Stap mee binnen en laat je overdonderen door de aandacht voor detail en de secuurheid waarmee de Mc’s in elkaar geschroefd worden.

Het McLaren Technology Center in Woking

Het McLaren Technology Center in Woking, een indrukwekkend stuk design verscholen voor nieuwsgierige blikken dankzij de talrijke bossen. Oppervlakte? Zo’n 500.000m².

Het aangelegde meer zorgt voor afkoeling in de zomer en verwarming in de winter

Na de ronde toegangsweg kom je aan de glazen facade van het Technology Center, dat rust op een aangelegde meer. Dit zorgt voor afkoeling van het gebouw in de zomer en verwarming ervan in de winter.

Klassieke racers tot Jenson Button's 2015 MP4-30 vullen de 'boulevard'

Van de Austin 7 waarmee Bruce McLaren, de oprichter van het merk, zijn eerste overwinning binnenhaalde tot Jenson Button’s 2015 MP4-30. Je passeert ze allemaal als je langs de ‘boulevard’ kuiert.

Hoe had u em graag gehad? Full Racing spec, of toch straatlegaal?

De McLaren F1. Hoe had u em graag gehad? In full racing trim, of toch straatlegaal?

In tegenstelling tot andere constructeurs houdt McLaren álle gewonnen trofeeën zelf bij.

In tegenstelling tot andere constructeurs houdt McLaren alle gewonnen trofeeën zelf bij. En dan krijg je een imposante verzameling met bekers van Formule 1, Le Mans en zelfs Indianapolis 500. McLaren is trouwens het enige raceteam dat goud veroverde in zowel de Indy 500, Le Mans als de F1 Wereldtitel.

Dat er een windtunnel is zal je niet verbazen.

In de 4 meter brede en 145 meter lange windtunnel wordt zowel de aerodynamica van aparte onderdelen als van volledige auto’s en hun setup getest.

Geen robots hier, alles wordt met de hand gemaakt.

Wat meteen opvalt naast de zowat steriele omgeving: geen robots hier, alles wordt met de hand gemaakt.

De McLaren F1 was de eerste productiewagen met carbon monocoque.

De McLaren F1 was de eerste productiewagen met carbon monocoque, en ook nu nog maken ze gretig gebruik van hun know-how op dit vlak.

Volop techniekers in opleiding om aan de vraag te kunnen beantwoorden.

Alles begint namelijk met het carbon monoque. Vanwege de enorme vraag is McLaren volop bezig met het opleiden van techniekers om de productie verder op te kunnen schroeven.

Kleurtje kiezen? Alle kleuren, van standaard tot op vraag van klant, worden door elkaar verwerkt.

Kleurtje kiezen? Van de standaard wagens – en kleuren – tot de modellen met Special Operations opties, ze worden allemaal op dezelfde lijn gebouwd.

Het machtige hart - de 3.8l V8 wordt in het chassis bevestigd.

Het machtige hart – de 3.8l V8 – wordt in het chassis gelepeld.

Alle modellen worden op dezelfde lijn produceert...

Een 570GTgevolgd door een 675LT Spider? Dagelijkse kost hier, want de medewerkers met zwart-rode McLaren polo bouwen alles op dezelfde lijn.

... van de P1 tot de nieuwe 540C.

Form follows function. De design en engineering teams slagen erin een geraffineerde DRIVR‘s te creëren, rekening houdend met de wetten van de fysica en regelgevingen van overheden zoals pedestrian impact legislation.

Ex Le Mans winnaar Ueno Clinic McLaren F1.

Ex Le Mans winnaar Ueno Clinic McLaren F1 aan het meer in Woking.

[Bron: Newatlas]
[Foto’s: McLaren]