Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Zet SsangYong België, Zelos en BORA, de off road-afdeling van de RACB, rond dezelfde tafel, voorzie een stevige toevoer aan drank en spijzen en laat de ideeën maar komen – hoe gekker hoe liever. Ieder zijn strategie voor innovatie, maar hoe verklaar je anders een Rallycross-kampioenschap met de SsangYong Actyon Sports, waarin er ook een Disco(theek)- en een media-cup rijden? Het belangrijkste is dat de SRX Cup toegankelijk, goedkoop en lot’s of fun wordt! Veel meer heeft DRIVR namelijk niet nodig om een kijkje te gaan nemen.

DSC_5651

Van die drie kernwoorden, staat toegankelijkheid eigenlijk zo centraal mogelijk. Wil je meerijden? Geen enkel probleem. Haal je RACB dag- of jaarlicentie (€60/€85), zoek een co-piloot en kom in vol race-ornaat naar het circuit. SsangYong en Zelos doen al het werk gewoon voor je. Want eens je de 37.500 euro (excl. BTW) bijeen hebt gesprokkeld, is er – afgezien van het rijden – geen moeite meer aan. Van transport tot opslag, onderhoud en reparaties, benzine, olie, verzekering, eten en zelfs race-outfit, de organisatie voorziet het allemaal.

DSC_5705

DSC_5692DSC_5852

Een formule die arrive-and-drive wordt genoemd en ons inziens extreem veel bang for your bucks biedt. Zeker omdat het verplicht(!) is om ten allen tijde een passagier in de wagen te hebben. Vertel je potentiële sponsor er nog bij dat de competitie ook aandacht wil vestigen op thema’s als ‘don’t drink and drive’ en het dossiertje is sneller ondertekend dan je rond Mettet kan knallen.

Waar en met wat het kampioenschap dan wel doorgaat? De Cup bezoekt de circuits van Mettet, Maasmechelen en Buxtehude, waar steeds een 40/60 modder/asfalt-verhouding wordt nagestreefd, en wordt gereden in een opgezette SsangYong Actyon Sports. Naast de obligatoire veiligheidsaanpassingen, wordt het motorblok met 40 pk zwaarder en de koets met 250 kg lichter, zorgt een hydraulische handrem en een automatisch sper voor wat spektakel en klinkt de race-uitlaat scherper dan gedacht. Het Yokohama-rubber zou alle omstandigheden vlot moeten aankunnen, net als de remmen die volledig standaard blijven en hun ABS verliezen.

ssangyong

De eerste race gaat op 5 maart 2017 van start op het Duivelscircuit in Maasmechelen, waarna er nog 7 evenementen volgen, waaronder ook een endurance race en een ‘special event’. Als je intussen al staat te springen om een contractje te tekenen, surf je best zo snel mogelijk naar srxcup.be, al lijkt het ons geen makkelijke taak om tegen 5 maart al een ferme portie aan sponsorbudget binnen te halen. Soit, toegankelijk, goedkoop, commercieel en 100% Belgisch. Wie zijn wij om jullie tegen te houden? Ga ervoor!

DSC_5944