Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

thumb_kiesmaarastonvsferrariOf we de maand december nu verrassings- of cadeautjesmaand noemen, exclusieve merken als Ferrari en Aston Martin leggen altijd wel iets speciaals onder de boom. Zo kwamen de Italianen plots met een gelimiteerd spécialleke aanzetten op basis van de 488, ter ere van 50 jaar Ferrari in Japan. Tegelijkertijd zorgden de Britten voor een revival van hun DB4 GT. Beide extravagant en exclusief, maar voor welke zou je uiteindelijk kiezen?

ferrari_j50_3_4_fr

ferrari_j50_int_02 ferrari_j50_r

In het kamp van Ferrari rolt er binnenkort slechts 10 keer een ‘J50’ van de band ter ere van 50 jaar Ferrariverkoop in Japan. Hoe makkelijk de codenaam te ontcijferen is, des te moeilijk is het prijskaartje te gissen. Iets boven ons budget alleszins. Wat we wel weten is dat de Ferrari J50 op het platform van de 488 Spider staat, inclusief het 3.9-liter geblazen V8-blok met 20 extra pk. Het resultaat van die 690 trappelende paarden is een sprintje naar de honderd in 3 seconden en een topsnelheid van 325 km/u. Al is het naast die krachttoename vooral het design dat ogen zal openen. De J50 is een pak agressiever dan de 488, krijgt er een ook een targadakje bij en is binnenin volledige op maat gemaakt. Snel, modern en extreem snel dus, deze Ferrari J50.

1960_AstonMartin_DB4GT1

2 2017-Aston-Martin-DB4-GT-PLACEMENT-626x382

Een schril contrast met de Britse hoek, waar de heren van Aston Martin vooral op nostalgie inspelen. Ze beloven de productie van de Aston Martin DB4 GT nog voor 25 stuks herop te starten: “Now we are creating something for the future, with a special series of 25 continuation cars that celebrate one of Aston Martin’s greatest cars – the DB4 G.T. Lightweight.” De tweezitter wordt op de originele manier gemaakt, met aluminiumpanelen aan een buizenframe. Onder de ellenlange motorkop komt een zes-in-lijn motorblok te liggen met 345 pk. Dat wil zeggen dat er ongeveer 40 pk meer langs de manuele vierbak en het sperdifferentieel richting de achterwielen draait. Elementen die volgens het Britse merk zelf, bijdragen tot ‘a truly remarkable machine’. En wie zijn wij om dat in twijfel te trekken? Misschien het budget. Niet dat de 25 gelukkige uitverkorenen daar een probleem van gaan maken.

Kiezen is in dit geval verliezen, maar voor wat kies je?

Moderne supercarprestaties met een blits design of pure nostalgie?