Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Met: MERCEDES GLB Concept, JAGUAR XF Sportbrake, BMW 6-Reeks GT, MINI JCW GP Concept, SUBARU Impreza, MASERATI Ghibli GranLusso / GranSport, LAMBORGHINI Aventador S Roadster, AUDI A8, PORSCHE 911 GT2 RS, BENTLEY Continental GT, BMW i3S, HYUNDAI i30N, OPEL Insignia GSI, VW Polo GTI, SUZUKI Swift Sport, JAGUAR E-PACE, ALPINA D5 S AWD, SEAT Leon Cupra R, BMW M5, FERRARI Portofino, RENAULT Mégane RS, MERCDES-AMG Project One, Vision MERCEDES-MAYBACH 6 Cabriolet, BMW Z4 Concept, …

IAA_2017_clear_1024x768px_ThumbHet 67e Internationale Automobil Austellung lonkt alweer om de hoek, hoog tijd dus om een kritisch oog te laten vallen op de aangekondigde nieuwigheden. Het spreekt voor zich dat de Duitsers hun thuismatch optimaal willen benutten, maar dat de concurrenten uit het buitenland ondertussen op hun lauweren liggen rusten, is een misverstand. Getuige daarvan zijn de talrijke premières, die tussen 16 tot 24 september het levenslicht zullen zien in de Frankfurt Messe. DRIVR licht nu alvast een tipje van de sluier!

Mercedes GLB Concept

mercedes-glb-front (Custom)

mercedes-glb-side (Custom) mercedes-glb-rear (Custom)

Het antwoord van Mercedes op kleine premium SUV’s -zoals de Audi Q3 en BMW X1- maar dan wel met een flinke twist. Daar waar Audi en BMW starten vanaf het berline/hatchback platform, heeft Mercedes de saus voor deze GLB bij hun G-klasse gehaald. Het gevolg is een zeer imposante concept die meteen klaar lijkt het slagveld in te trekken. Er is zelfs sprake van een nóg radicalere off-road versie, die niet alleen de looks, maar ook de capaciteiten moet hebben om de meest ruwe terreinen te bedwingen. Het spreekt voor zich dat zal deze studie nog flink afgezwakt worden, al zou het geen kwaad kunnen om eens een buitenbeentje te zien in de eentonige wereld van de cross-over’s. [KDB]

Jaguar XF Sportbrake

jmp2355 (Custom)

HyperFocal: 0 THE BROWNLEE BROTHERS

Nadat de vorige generatie XF pas na 5 jaar een sportbrake-variant in de line-up kreeg, is het wachten bij de nieuwste generatie gelukkig van kortere duur. Jaguar trekt met vier diesels en slechts één benzinemotor in eerste instantie de kaart van de zelfontbranding, waardoor de DRIVR’s nog even op hun honger blijven zitten. Dieselen kan met de 2.0 liter viercilinder Ingenium motor die respectievelijk 163, 180 of 240 pk produceert, of met de 300 pk sterke 3.0 liter V6 twin turbo. De benzinerijders moeten het stellen met een 2.0 liter viercilinder Ingenium motor van 250 pk. Prijzen beginnen vanaf 43.290 € voor de zelfontbranders, terwijl je voor de benzine-variant minstens 50.800 € op zak moet hebben. Leuk weetje: Jaguar introduceert tegelijk met de XF Sportbrake zijn eigen wearable: de Activity Key om te sporten in alle omstandigheden, zelfs in het water. [KDB]

BMW 6-Reeks GT

6-gt-2017-10002

6-gt-2017-100006-gt-2017-10008

De opvolger van de BMW 5-reeks GT noemt –juist ja- de 6-reeks GT. Net zoals de coupés en cabrio’s van de 1 en 3-reeks reeds een hoger cijfer kregen, mag de nieuwe 5 6 Gran Turismo nu ook een trapje omhoog in de Beierse nomenclatuur. Het koetswerk is opvallend eleganter geworden en groeide 8,7 centimeter in de lengte. Dat brengt het totaal nu op een indrukwekkende 5,09 meter, maar die extra lengte staat wel borg voor een riantere koffer. Voortaan slikt die 610 liter, ofwel 110 meer dan bij de 5-Reeks GT. Ondanks de extra lengte wist men toch een gewichtsreductie van 150 kg door te voeren. Bij de lancering kan je kiezen uit een 630i (258 pk, 400 Nm), een 640i (340 pk, 450 Nm) en een 630 d (265 pk, 620 Nm). Zelf schakelen hoef je niet te doen, daar zorgt de Steptronic-achttrapsautomaat voor. [DV]

Mini JCW GP Concept

MINI-John-Cooper-Works-GP-Concept-2017-0001
MINI-John-Cooper-Works-GP-Concept-2017-0016P90275462_highRes_mini-john-cooper-wor

De marketeers bij Mini konden zich niet langer bedwingen, en laten de Mini John Cooper Works GP Concept los. Dit is een hardcore circuitspeeltje en opvolger van de vorige generaties GP-afgeleides. Wat onmiddellijk opvalt is de brede bodykit die overvloedig gebruikt maakt van carbon en spoilers. De 3D-geprinte (!) velgen houden het onafgeveerde gewicht op een minimum. Het interieur is zowat volledig gestript en vervangen door een rolkooi. Je vindt er wel nog twee kuipstoelen, een brandblussysteem en twee stoffen lipjes als deurgrepen. Het nummer 0059 op de flanken en op het dashboard verwijst naar het geboortejaar van de Mini. Wij zijn alvast benieuwd naar wat er onder de motorkap komt de liggen, want daarover houden de Britten de lippen nog stijf op elkaar. De kans is groot dat de productie-afgeleide van deze concept in een 2.000 exemplaren zal verschijnen. [DV]

Subaru Impreza

Subaru Impreza Sport

Subaru Impreza Sport 3Subaru Impreza Sport 2

Subaru presenteert in Frankfurt de nieuwe Impreza in twee varianten. Enerzijds is er de klassieke berline, anderzijds ook de break-versie. Deze nieuwe is gebouwd op het Global Platform, dat door Subaru de komende jaren ook voor andere modellen gebruikt zal worden. Hiermee groeit de Impreza zowel in lengte als in breedte met ongeveer vier centimeter. Adepten van het merk mogen op hun beide oren slapen, want ook nu doet Subaru standaard beroep op vierwielaandrijving. En onder de motorkap is een doorontwikkeling van de 2 liter grote viercilinder boxermotor te vinden met directe injectie. In Sport trim pakt de Subie uit met een strakkere ophanging en actieve Torque Vectoring. [DV]

Maserati Ghibli GranLusso/GranSport

Maserati-Ghibli-Gransport-2017-01

maserati-ghibli-granlusso-2018-grey-4maserati-ghibli-granlusso-2018-grey-3

De Ghibli, Maserati’s antwoord op onder meer de BWM 5-Reeks, krijgt na vier jaar dienst een facelift. Voortaan kan je kiezen uit twee varianten: de GranLusso en de GranSport. Beide blijven trouw aan het gekende design, al is dat geen straf. De koplampen kregen een update, en de grille iets meer chroom in het geval van de GranLusso. De GranSport krijgt zwarte spijlen in het radiatorrooster en een wat agressiever smoelende voorbumper. Daarnaast zijn ook de zijschorten lichtjes hertekend. Volgens Maserati zijn deze uiterlijke wijzigingen niet enkel van esthetische aard, maar zouden ze ook bijdragen aan een verbeterde aerodynamica. Nieuw is het ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), waardoor semi-autonoom rijden voor beide uitvoeringen binnen de mogelijkheden ligt. Onder de motorkap zien we geen wijzigingen, de benzine V6 (350 of 410 pk) of zescilinder zelfontbrander met 276 pk blijven nog even op post. [DV]

Lamborghini Aventador S Roadster

Lamborghini-Aventador-S-Roadster-05

Lamborghini-Aventador-S-Roadster-06Lamborghini-Aventador-S-Roadster-13

Voor zij die de beleving in een gewone Aventador S nog niet extreem genoeg vonden, is er goed nieuws. Dankzij de afneembare dakpanelen en inschuifbare achterruit van de Roadster hoef je vanaf nu geen frequentie van de melodieuze V12-soundtrack meer te missen. De panelen wegen minder dan 6 kilo, en kunnen gemakkelijk opgeborgen worden in de neus van de wagen. Onder de hertekende motorkap bleef alles hetzelfde, al hoeft dat geen straf te zijn met de 740 paarden en 690 Nm koppel die de 6.5 liter V12 op stafel smijt. De 0 naar 100 spurt doe je in 3 tellen en de topsnelheid bedraagt een indrukwekkende 350 km/u. Deze Roadster pakt uit met een nieuwe actieve ophanging, vierwielsturing en actieve aerodynamica voor een betere stabiliteit bij sportief gebruik. Aan al dat plezier hangt wel een prijskaartje van 313.000 euro te bengelen, exclusief een bezoek aan de kapper. [DV]

Porsche 911 GT2 RS

high_911_gt2_rs_2017_porsche_ag (2)
high_911_gt2_rs_2017_porsche_aghigh_911_gt2_rs_2017_porsche_ag (1)

De Porsche GT2 RS wordt in Frankfurt officieel onthuld, maar in feite was hij al te zien op het Goodwood Festival of Speed. De krachtigste en snelste 911 ooit maakt gebruik van de 3.8 uit de Turbo S, die voor de gelegenheid werd opgeschroefd naar 700 pk en 750 nm koppel. Sprinten van 0 naar 100 neemt slechts 2,8 seconden in beslag, terwijl de naald van de snelheidsmeter het pas bij 340 km/u voor bekeken houdt. De vrij ademende uitlaatlijn in licht titanium draagt bij aan de soundtrack van de snelle Porsche, en knipoogt met zijn rode gloed naar de turbo-racewagens van weleer. In België beschikbaar vanaf 291.706,80€, exclusief de Porsche Design 911 GT2 RS Chronograph. Voor dit bijhorend horloge mag je nog eens een slordige 9600 euro extra neertellen. [KDB]

Audi A8

Audi A8 L

De nieuwe Audi A8 belooft de eerste productiewagen te zijn die -in bepaalde situaties- autonoom kan rijden op niveau 3. Zo kan de AI Traffic Jam Pilot tot maximaal 60 km/u de inputs van de bestuurder volledig in eigen handen nemen. Het systeem kan de wagen laten stoppen, accelereren, sturen en vertragen binnen de lijnen van zijn rijvak. Sensoren scannen de omgeving rond de wagen 360° en kunnen zelfs reageren op plots oversteken voertuigen en voetgangers. Tijdens het autonoom rijden scannen camera’s voortdurend de positie van het hoofd en de oogleden van de bestuurder, waardoor indommelen meteen waargenomen kan worden. Een knap staaltje technologie, maar tot dusver hinken de Belgische wetten en verzekeringen nog achterop. [KDB]

Bentley Continental GT

Bentley Continental GT_1

Bentley Continental GT_2Bentley Continental GT_3

Bentley is alweer toe aan de derde generatie van zijn Continental GT. De Brit oogt eleganter dan voorheen, door de verder naar voor geplaatste voorwielen en de daaruit volgende langere en lagere motorkap. De achterkant krijgt een compleet nieuwe look met de naar de uitlaten verwijzende elliptische vorm van de achterlichten. De derde generatie Conti GT neemt afscheid van het oude Phaeton-platform en staat nu op het MSB-platform, dat ook wordt gebruikt voor de Porsche Panamera. De auto is 70 kg lichter dan zijn voorganger met W12 en komt nu op een totaalgewicht van 2250kg. De machtige W12 is grondig herzien. Met een vermogen van 635 pk en een koppel van 900 Nm, spurt de GT in 3,7 seconden naar de honderd en haalt hij een topsnelheid van 333 km/h. De motor is voor het eerste gekoppeld aan een achttrapsautomaat met dubbele koppeling. Ook de vierwielaandrijving is onder de loep genomen; waar zijn voorganger het bij een 40:60 verhouding hield, gaat de nieuwe als achterwielaandrijver door het leven bij normaal rijgedrag en springen de voorwielen pas bij als het nodig is. [FT]

BMW i3S

BMW i3s

BMW lanceert, samen met de gefacelifte i3, een sportieve variant van zijn elektrische dreumes. De auto krijgt een met 1 cm verlaagd sportonderstel, bredere 20”-wielen en een met 4 cm toegenomen spoorbreedte. De elektromotor van de i3S krijgt ook een dynamische injectie met een stijging van 14 pk en 20 Nm tot respectievelijk 184pk en 270Nm. Daarmee haalt de auto nu 160km/h en spurt hij naar de 100km/h in 6,9 seconden. Aan de buitenkant is de i3S te herkennen aan zijn sportievere bumpers, met vooraan een zwart gelakt exemplaar met I-Blue of Frozen Grey inzetstukken. De actieradius bedraagt 280km, iets minder dan de conventionele i3 met 33 kWh batterijpakket.

Hyundai i30N

Hyundai i30N_3

Hyundai i30N_1Hyundai i30N_2

Met de i30N Hyundai lanceert zijn eerste telg van de N-familie, als Koreaanse visie op de hot hatch. De auto is gedeeltelijk in Namyang, Zuid-Korea en op de Nürburgring ontwikkeld. Hij mag er dan wat braaf uitzien aan de buitenkant, maar vergis je niet: deze sleeper heeft een 2.0 liter turbo aan boord met 275 pk en 353 Nm aan koppel. Toch als je het Performance Package aanvinkt, de standaard versie krijgt ‘slechts’ 250 trappelende paardjes. De motor is gekoppeld aan een manuele zesbak. De Performance spurt in 6,1 seconden naar de honderd en houdt het pas voor bekeken bij 250km/h. Zoals het een echte Aziaat beaamt, is ook deze auto beladen met elektrische gadgets zoals elektronisch gestuurde dempers, een elektronisch sperdifferentieel, launch control, een rev-matching knop die de toeren van de motor aanpast bij het schakelen en een elektronisch geregelde klep in de uitlaat om het geluid aan te passen. Laat ons hopen dat Neuville een handje geholpen heeft bij de afstelling, dan kan het niet meer fout gaan! [FT]

Opel Insignia GSi

2017 Opel Insignia GSi

Opel-Insignia-GSi_3

Zowel de Insignia Grand Sport als de Sports Tourer worden in Frankfurt voorgesteld in GSi-trim. De sportieve allrounder heeft een 2.0 liter turbo aan boord met 260pk en 400Nm koppel. Het vermogen wordt via een achttrapsautomaat naar de vier wielen geleid. Een verlaagd sportonderstel en performantere remmen vullen het pakket verder aan. Ook optisch is de GSi verschillend van zijn mindere broers – met zijn unieke bumpers voor en achter, grote chromen inzetstukken, 20”-wielen, side skirts en een spoiler achteraan. De nieuwe Insignia GSi zou op de Nurburgring merkelijk sneller zijn dan de 160kg zwaardere OPC-variant van de vorige generatie. Voorlopig weten we alleen dat de Sports Tourer in 7,5 seconden aan de 100km/h zit en blijft gaan tot 245km/h. Naast de 2 liter benzine, zal ook de 2.0 biturbo diesel het GSi-jasje aantrekken. [FT]

Volkswagen Polo GTI

Volkswagen Polo GTI

De zesde generatie van de Volkswagen Polo wordt gelanceerd samen met zijn GTI-variant. Tegen de downsize-trend in vervangt de 2.0 TSI met 200pk de 192pk sterke 1.8 TSI. De auto is opnieuw te bestellen met een manuele zesbak of een DSG-automaat met 7 verzetten. Standaard is de kleine GTI voorzien van een sportophanging, 17”-velgen en sportstoelen met Clark Tartan-patroon.  Vanbuiten is de GTI te herkennen aan de specifieke voorbumper met spoilerlip, een dakspoiler en een bescheiden diffusor achteraan. Het rode biesje, de GTI-badge en het honinggraatmotief in de gril verraden zijn afkomst helemaal. Optioneel zijn er LED-lichten te verkrijgen die het rode biesje verderzetten met een rood lichtpatroon. [FT]

Suzuki Swift Sport

Small-3762The-new-Suzuki-Swift-Sport

De Suzuki Swift Sport heeft altijd een speciaal plekje in ons hart gehad, want qua prijs/fun verhouding is er niet veel beters op de markt. De nieuwste generatie belooft zelfs nog scherpere prestaties neer te zetten, voor quasi hetzelfde budget als het uitgaand model. Helaas heeft men bij Suzuki daar wel het atmosferisch toerenblokje voor moeten inruilen tegen de 1.4 Boosterjet uit de Vitara S, maar met 140 pk onder de motorkap kan deze pocket-rocket nu in minder dan 8 seconden naar de 100 km/u spurten. Het platform van de Suzuki Baleno biedt meer stijfheid, waardoor de nieuwe SSS ook beter moet grippen dan de vorige generatie. [BC]

Jaguar E-PACE

jagepace18myfirsteditiononroaddynamic13071701

jaguar-e-pace-023jaguar-e-pace-017

De E-Pace, het kleinere broertje van de F-Pace, is de eerste compacte SUV die bij Jaguar in de catalogus komt te staan. Ian Callum’s typerende designtaal blijft behouden, waardoor deze E-Pace voor een aangename afwisseling zorgt in de wereld van de saaie cross-overs. Die uitgestraalde dynamiek belooft zich ook te vertalen naar het wegdek, dankzij een volledig onafhankelijke ophanging met multi-link design achteraan. Geavanceerde rijtechnologieën, zoals Active Driveline en Adaptive Dynamics, moeten bijdragen aan het comfort en rijgedrag van de E‑Pace. Dieselen kan al vanaf 36.050€, maar als je voor de potentere 2.0 turbobenzine met 300 pk kiest, moet je minimaal 54.250 euro op zak hebben. [BC]

Alpina D5 S (Touring) AWD

2017_09_BMW_ALPINA_D5_S_02

bmw-alpina-d5-s-3bmw-alpina-d5-s-5

Na de B5 S – waarbij de B voor benzine staat – volgt de? D5 S dieselversie natuurlijk. Net niet zo potent als de hagelnieuwe BMW M550d die 400 paarden heeft in plaats van 388, maar wel 40 Nm krachtiger voor een totaal van 800 Newtonmeters. Daarmee behaal je de 100 in 4,4 seconden en een top van 286 km/u, wat natuurlijk sneller is dan de op 250 km/u begrensde BMW. En toch zien we in de D5 S minder heil dan in de B5 S, om de eenvoudige reden dat het USP van de Alpina-versie wat verwatert. BMW bouwt immers geen M550i Touring (omdat de Amerikanen niet tuk zijn op stations), maar Alpina wel. En nog wel een verdomd goede ook, die comfortabel en circuitwaardig tegelijk is. [KD]

Seat Leon Cupra R

seat-leon-cupra-r-iaa-2017-1

Een paar studiofoto’s en een lijntje info, daar moeten we het voorlopig mee doen. Maar toch: wie tussen de lijnen leest, ziet dat dit wel eens het Seat-equivalent van de Volkswagen Golf GTI Clubsport zou kunnen zijn. Beter nog, de Cupra R ontwikkelt meteen de volle 310 paarden die via een manuele zesbak naar de voorwielen gaan, al wordt er kennelijk ook een DSG-optie voorzien. In de wandelgangen wordt evenwel nu al gediscussieerd over een gestripte versie die het ronderecord terug van de Honda Civic Type R zou gaan afsnoepen. Als dat lukt, komt er wellicht nog een gelimiteerdere oplage van de nu al tot 799 eenheden beperkte Cupra R. [KD]

BMW M5

P90272990_highRes_the-new-bmw-m5-08-20

P90273001_highRes_the-new-bmw-m5-08-20P90272998_highRes_the-new-bmw-m5-08-20

Nadat de nieuwe generatie BMW 5 Series eerder dit jaar werd voorgesteld aan het grote publiek, bleven de echte petrolheads nog even op hun honger zitten. In Frankfurt wordt het geduld nu eindelijk beloond, want de Bayerische Motoren Werke zal er de doeken van hun nieuwste M-product doen. In de 6e generatie M5 produceert de 4.4 V8 twin-turbo maar liefst 600 pk, genoeg om de naald van de snelheidsmeter reeds na 3,4 seconden het streepje van de 100 km/u te laten passeren. Dat is mede te danken aan het xDrive-systeem dat zijn weg nu ook naar de zuiverste M-producten heeft gevonden. De puristen hoeven echter niets te vrezen, want deze intelligente aandrijflijn kan -indien gewenst- ook enkel de achterwielen aanspreken. [BC]

Ferrari Portofino

302ae4b6-1108-4826-9d8e-10ec057df557

b4f5ade7-f6ae-4d47-8942-9e8d61aca09118e8d486-a458-4075-a944-5b73b22b1b0f

De opvolger van de Ferrari California belooft niet alleen een lichtere GT te worden, maar ook een krachtigere. De alom geprezen V8 turbo produceert nu 600 pk, genoeg om de Portofino in 3,5 seconden naar de 100 km/u te helpen. De derde generatie van het elektronisch differentieel E-Diff3 helpt het vermogen nu beter aan de grond te krijgen, waardoor de wagen gemakkelijker te controleren valt op de limiet. Bij een GT draait het uiteraard niet alleen om prestaties, maar ook om comfort. Zo krijgt de Portofino oa. een nieuw infotainment-systeem, verbeterde airconditioning en 18-wegs elektronisch aanpasbare stoelen mee. [BC]

Renault Mégane RS

91697_2017_New_Renault_MEGANE_R_S

91696_2017_New_Renault_MEGANE_R_S91557_2017_New_Renault_MEGANE_R_S

Het zal voor Renault geen eitje worden om een waardige opvolger voor hun schitterende Mégane R.S. neer te zetten, maar ze zijn er alleszins hun stinkende best voor aan het doen. In juni maakten de Fransen nog bekend dat de nieuwe Mégane R.S. standaard uitgerust wordt met hun 4CONTROL vierwiel-besturingssyteem, en circa 300 pk via de voorwielen naar het asfalt zal overbrengen. Werd eveneens bevestigd: als standaard transmissie blijft de handbak bestaan, terwijl een EDC-automaat optioneel zal aangeboden worden. Dat is misschien overbodig voor de puristen, maar in de strijd naar een nieuw FWD-ronderecord op de Nordschleife zal die zijn nut zeker gaan bewijzen. [BC]

Mercedes-AMG Project ONE

Halbes Jahrhundert Driving Performance

Hypercars zijn trending, en net zoals Aston-Martin heeft Mercedes het commercieel nut van een dergelijke technology demonstrator ingezien. De AMG Project ONE hypercar werd uitgerust met een zeer efficiënte en krachtige hybride aandrijflijn, gebaseerd op de technologie uit hun succesvolle Formule 1-wagens. Een slimme overbrenging zal de voortrein puur elektrisch aanvuren, en het vermogen zo efficiënt mogelijk verdelen tussen beide wielen. Dat is nodig, want met een gecombineerde 1.000 pk zal de ONE de snelste productiewagen worden die Mercedes ooit van de band liet rollen. In welke hoeveelheden dat zal zijn, of welk prijskaartje aan de ONE hangt te bengelen, is niet geweten. [BC]

Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet

vision_mercedes-maybach_6_cabriolet_73

vision_mercedes-maybach_6_cabriolet_930vision_mercedes-maybach_6_cabriolet_67

Na de (erg rode) Vision Mercedes-Maybach 6 coupé van vorig jaar, pakken de Duitsers uit met een cabriovariant. Geen grote verassingen op vlak van het design: de grote lijnen blijven blijven behouden, maar dan met een soepel plooidak en een achtersteven die nog wat meer naar een luxejacht hint. De 24 (!) duim grote velgen kregen een nieuw ontwerp. Zoals het tegenwoordig hoort, is de aandrijflijn volledig elektrisch. Op zowel de voor- als achteras is een elektromotor geplaatst, goed voor een totaalvermogen van 750 pk. De batterijen zouden je een rijbereik van 500 kilometer moeten verschaffen. Het interieur behoudt z’n futuristisch design: als bestuurder kan je rekenen op alle mogelijke elektronische snufjes, tot zelfs biometrische sensoren die de gezondheid van de inzittenden opvolgen toe. Onder de motorkap is er bagageruimte voorzien, inclusief een op maat gemaakte trolleyset. [DV]

BMW Concept Z4

bmw_concept_z4_53

bmw_concept_z4_91bmw_concept_z4_5

Ondertekende kan zich alvast vinden in de nieuwe designtaal die het Beierse merk spreekt. Deze ontwerpstudie van de Z4 is duidelijk geïnspireerd op de BMW 8 Series concept. Opvallend zijn de laaggeplaatste nieren en de hoger geplaatste (en eerder verticaal ingedeelde) koplampen. Een gevolg van de samenwerking met Toyota die dit platform voor de toekomstige Toyota Supra gaat hanteren? Het interieur valt op doordat de focus meer dan ooit op de bestuurder ligt. In die mate zelfs dat de stoel van de passagier als het ware verdwijnt, omdat die in de koetswerkkleur uitgevoerd is. Afwachten of we dit ook op de productieversie zullen zien. BMW laat nog niet los wat er onder de motorkap te vinden is, al kunnen we er van uitgaan dat de zescilinders in de minderheid zullen zijn. [DV]

Share Button