Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Het Britse merk Morgan presenteert op het Salon van Genève maar liefst twee nieuwe modellen. Nuja, nieuw. De Aero GT moet het einde inluiden van de Aero 8. Als eerbetoon wordt de tot acht exemplaren gelimiteerde Aero GT standaard uitgerust met een manuele zesbak. Deze is gekoppeld aan de van BMW geleende atmosferische 4,8 liter V8 met 367 pk. Helaas moet ook het merk waar de tijd lijkt stil te staan, wijken voor het groene gedachtengoed en verdwijnt de motor uit het aanbod.

Morgan Aero GT

Morgan noemt het zelf zijn extreemste straatmodel ooit. Maar de slechts 1.182 kg zware Aero GT sprint net als de Aero 8 in 4,5 seconden naar de honderd en raast door tot 273 km/h. Esthetisch wijkt de Aero GT wel wat af van het origineel dankzij enkele kenmerken van de Morgan GT3 racewagen. Zo is er de diep uitgesneden diffusor die voor meer downforce moet zorgen en de koelvinnen in de wielkasten voor- en achteraan. Optioneel is er een uit carbon vervaardigde hard-top beschikbaar.

Morgan Plus 8 50th Anniversary Edition

De 50th Anniversary Edition van de Morgan Plus 8 is het tweede model op de Zwitserse stand. In 1968 werd de Plus 8 gelanceerd, toen nog met een V8 van Rover. In 2004 werd de productie stilgelegd omdat Rover failliet ging en de motorproductie werd stilgelegd. In 2012 herrees de Plus 8, ditmaal met het eerdergenoemde aluminium blok van BMW.

Morgan Plus 8 50th Anniversary Edition

Zesduizend exemplaren van de Plus 8 zijn er uit de schuur gerold. Het model bezorgde het kleine merk Morgan een continue stroom van inkomsten. De tot 50 exemplaren gelimiteerde feesteditie is te herkennen aan de unieke wielen, de gele sleepogen, de met geel omzoomde grill, de witte remzadels en witte uitlaatpijpen.