Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Puur rijplezier in een tijdloze vorm: RUF lanceert een lichtgewicht Porsche-alternatief met manuele versnellingsbak en atmosferische boxer.

RUF lanceert op het Salon van Genève de SCR 2018. Het uiterlijk verwijst naar de 964, maar de techniek is state-of-the-art. De carrosserie en het chassis zijn beide gemaakt uit carbon, ertussen zit een geïntegreerde rolkooi. Alles samen goed voor een gewicht van slechts 1250 kg. De aandrijving gebeurt door middel van een 4.0 liter grote, atmosferische zescilinder boxermotor. Die is gekoppeld aan een manuele zesbak en levert 510 pk en 470 Nm koppel op de achterwielen. Rijplezier verzekerd!

Voor de eerste SCR van RUF moeten we 40 jaar terug in de tijd, naar het jaar 1978. De aandrijving gebeurde toen nog door een tot 3.2 liter uitgeboorde zescilinder met slechts 217 pk – toch al 27 pk meer dan de standaard Porsche. Verder had RUF er nog een oliekoeler aan toegevoegd, een op de oer-Turbo gebaseerde achterspoiler die de aanzuiglucht van de motor moest verbeteren en luchtopeningen in de voorbumper voor de koeling van de remschijven. De ophanging en versnellingsbak werden ook door RUF onder handen genomen. Van gewichtsreductie was toen nog geen sprake, zoals je in onderstaand testverslag van Auto, Motor und Sport kan lezen:

Copyright Scan: Auto, Motor & Sport – via RufRegistry.com