Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Bij een nieuwe website horen nieuwe rubrieken. ‘Buiten de Rijlijn’ is er zo één, die we jullie voortaan elke zaterdag presenteren.

In Buiten de Rijlijn vind je uitzonderlijk geen content van het DRIVR-team, maar externe URL’s die ons tijdens de week zijn opgevallen. Omdat ze mooi lezen, of er knap uitzien. Omdat we ze met jullie willen delen, maar liefst in hun originele vorm. En vooral omdat de boog niet altijd gespannen kan staan en er ook eens iets anders als pure autocontent op DRIVR mag verschijnen.

Why Do The British Drive On The Left? – CARFECTION

Het blijft een eigenaardigheid: dat je in sommige landen aan de rechterkant moet rijden, en in andere links. Nog gezwegen van het feit dat autoconstructeurs daarom dubbele productielijnen moeten onderhouden, want het stuur moet natuurlijk aan ‘de juiste’ kant staan. Maar waarom is dat eigenlijk zo? En wat is historisch gezien correcter? Henry Catchpole en Drew Stearne van Carfection gingen tijdens een roadtrip dieper in op de zaak, met een paar interessante constateringen tot gevolg.

– Ken Divjak, Redacteur

Südtirol Lovers – INSTAGRAM

Nog voordat ik kon wandelen, had ik  mijn eerste ontmoeting met de Dolomieten in Zuid-Tirol al achter te kiezen. Geen wonder dat ik er nog steeds zot van ben. Ondanks wat de naam doet vermoeden, zit je hier wel degelijk al op Italiaans grondgebied. Deze regio biedt niet alleen indrukwekkende vergezichten dankzij de verscheidene bergketens, het vormt ook een walhalla voor wie graag bergpassen aan elkaar rijgt. Om de goesting nog wat aan te wakkeren, kan je alvast het Instagram account Südtirol Lovers volgen. Pas wel op, het verlangen om erop uit te trekken neemt enkel toe.

– Dieter Verschaeve, Freelancer

Vintage Pictures – HEMMINGS CLASSIC CAR

Een vaste rubriek in Hemmings Motor News, de bijbel voor liefhebbers van klassiekers, is een afbeelding uit de archieven, van postkaarten en reclamefolders. Hierop staan altijd een reeks klassiekers afgebeeld uit die periode. De redactie heeft dan ook maar één vraag: What do you see here? Raad het plaatje voor klassiekerfans!

– Koen De Beer, Freelancer

Interview With David Lee: Ferrari Collector and Owner of the “Monza 3.6 Evo Dino” – DUPONT REGISTRY

Dino V8 David LeeWat als je alles hebt wat je autominnend hartje begeert? Dan kan het haast niet anders of je komt op het idee om in een peperdure én zeldzame klassieker een van je soortgenoten uit te dagen tot een race. David Lee maakte het mee en ging de uitdaging aan. In een interview met Du Pont Registry vertelt hij over de aanpassingen die hij liet uitvoeren aan zijn Ferrari Dino voor die specifieke race. Enjoy – of voor de puristen, gruwel – en lees!

– Freek Temse, Freelancer