Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Klassieke autosalons zijn al enkele jaren op hun retour, getuige de vele afzeggingen voor het salon in  Frankfurt. Wil je als constructeur een nieuwe (exclusieve) wagen onder de aandacht brengen, kom je maar beter opdagen bij de grote concours.

Villa d’Este in Italië, Chantilly in Frankrijk, Goodwood in het Verenigd Koninkrijk en uiteraard de Monterey Car Week in Californië. Opvallen tussen adembenemende klassieke schoonheden doe je niet met de laatste incarnatie van de Golf, maar met concept cars, prototypes en one-offs. Tijd dus voor een overzicht van de nieuwigheden die te zien waren op de golfbaan van het stadje Carmel.

Acura Type S

acura type s

acura type sacura type s

De Type S moet de stijlrichting aangeven die de toekomstige modellen van het luxemerk onder Honda-vleugels zullen volgen. Een scherp-gelijnde vierdeurs met coupé-achtig uiterlijk, dankzij de lange motorkap en korte achterkant, zet de sportieve aspiraties van Acura duidelijk in de verf. Acura gelooft dat er nog een markt is voor sportieve sedans en wij hopen het met hen. Die markt bevindt zich echter niet in onze contreien, het merk is enkel verkrijgbaar in de VS, Oost-Europa en thuisland Japan.

Drako GTE

Drako GTE

Wordt Silicon Valley het nieuwe motown? Het heeft in ieder geval Detroit van de troon gestoten als het op nieuwe autotechnologie aankomt. De laatste aanwinst onder de Californische zon is Drako, dat met de GTE een graantje probeert mee te pikken in een nieuwe en exclusieve niche: die van de elektrische hypersportwagen. De Drako GTE gebruikt de Fisker Karma als basis en moet met 4 elektromotoren de auto naar 330 km/u stuwen. Met een batterij van 90 kWh zouden de motoren gezamenlijk 1.200 pk en maar liefst 8.800 Nm koppel  produceren. Bedoeling is 25 exemplaren te bouwen die elk zo’n 1,25 miljoen euro gaan kosten. Benieuwd of hij er echt gaat komen…

Lotus Evija

Lotus Evija

Lotus EvijaLotus Evija

In dezelfde categorie als de Drako, maar met meer zekerheid op een echt productiemodel, vinden we de Lotus Evija. Met uitschuifbare camera’s die de buitenspiegels vervangen en achterlichten die lijken op de afterburners van een straaljager, worden er bepaalde verwachtingen gecreëerd. De getallen bevinden zich in ieder geval in de hogere sferen: 1.700 Nm koppel en bijna 2.000 pk. Voor de geluidloze sprint naar de klassieke 100 km/u heeft hij minder dan 3 seconden nodig, maar blijf het pedaal induwen en net geen zes tellen later zit je aan 300 km/u!

Lamborghini Aventador SVJ63 Roadster/Huracán EVO GT

Huracán EVO GT

Huracán EVO GTLamborghini Aventador SVJ63 RoadsterLamborghini Aventador SVJ63 Roadster

Automobili Lamborghini werd in 1963 opgericht, tijd voor niet één feestje maar gelijk twee moeten ze in Sant’Agata Bolognese gedacht hebben. Met de Huracán EVO GT viert het merk zijn overwinningen in de 24h of Daytona en 12h of Sebring. Getooid in groen-oranje livrei en voorzien van single-nut wielen en dezelfde V10 als de GT3 versie, enkel bestemd voor de Noord-Amerikaanse markt. De Aventador SVJ63 verwijst dan weer naar het geboortejaar van het merk en zegt ook iets over het aantal exemplaren dat gebouwd zal worden. SVJ of Super Veloce Jota refereert dan weer naar de Miura met dezelfde naam.

Bentley EXP 100 GT Concept

Bentley EXP 100 GT Concept

Bentley EXP 100 GT ConceptBentley EXP 100 GT Concept

Bentley trekt de ultra-luxueuze kaart voor zijn toekomst met de EXP 100 Grand Tourer concept. De grille is opgebouwd uit meer dan 6.000 LEDs en de 1.500 Nm die de elektromotor voortbrengt, zetten de 1900kg wegende luxecruiser makkelijke in beweging. Het chique interieur, een combinatie van leer, hout, koper, aluminium en zelfs wol, is voorzien van een personal assistent, herkenbaar aan het lichtgevende kristal in de middenconsole.

Aston Martin Valhalla

aston martin valhalla

De Valhalla met twin-turbo V6 middenmotor, is Aston Martin’s tweede project met de motor die achter de zetels geplaatst is, na de Valkyrie. Zoals voor die laatstgenoemde werd ook dit keer de hulp van Red Bull ingeschakeld. Gekoppeld aan een hybride systeem, braakt hij zo’n 1000pk uit. Met slechts 500 geplande exemplaren is hij niet bepaald een koopje, het voorschot is al een slordige €250.000!

Bugatti Centodiece

bugatti centodieci

bugatti centodiecibugatti centodieci

De Centodiece moet bij de Bugatti-liefhebbers zeker een belletje doen rinkelen. De naam is een ode aan de EB110 van begin jaren ’90. Geen hybride gefoefel, laat staan volledig elektrische experimenten hier, wel opnieuw een 8.0 W16 met 1600pk. De sprint doet hij in 13,1 seconden. De sprint naar 300km/u weliswaar, 100km/u is voor watjes!

Rolls Royce Pebble Beach 2019 Pastel Collection + Cullinan Fux

rolls royce cullinan

rolls royce cullinanrolls royce cullinan

rolls royce

Rolls Royce kwam het geheel opfleuren met een Ghost, Dawn en Wraith in zachte pastelkleuren. De inspiratie hiervoor haalden ze uit de zee, de heuvels en het zand bij Pebble Beach. Het roze, sorry Coral Solid, van de Dawn vergt 7 laklagen en 9 uur polijsten! Nog meer kleur op de Bespoke Cullinan die Michael Fux liet bouwen, zijn twaalfde intussen. Fux zag een sjaal in die kleur en wist opeens hoe zijn volgende auto eruit moest zien. Na meer dan een jaar is deze knaloranje Cullinan het resultaat. Fux heeft zo reeds de 10de bespoke kleur met zijn naam bij Rolls Royce. Een kleurrijk figuur, die Michael Fux.