Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Om zijn 110-jarige bestaan te vieren pakt Molsheim uit met de Baby II. Geen peekaamonster dat 500 km/u haalt, maar een elektrische Bugatti voor de jonge garde.

Om de vierde verjaardag van Ettore’s jongste zoon Roland te vieren, besloten Ettore en Jean, zijn oudste zoon,  een replica te maken van de succesvolle Type 35, op schaal 1/2. Bezoekers van de Franse fabriek zagen het jongetje rondrijden in zijn miniatuur racewagen en drongen er bij Ettore op aan er voor hen ook een te bouwen! Tussen 1927 en 1936 werd zo de Bugatti Baby in productie genomen. De kans dat er eentje onder je kerstboom stond, was echter bijzonder klein: slechts 500 stuks verlieten de fabriek.

2019_bugatti_babyII_02

Moderne trekjes

De Baby II, opnieuw in een op 500 stuks beperkte oplage, zal een eerbetoon worden aan de Type 35, met enkele moderne trekjes. Om te beginnen groeit de auto tot schaal 3/4 zodat ook volwassenen ermee overweg kunnen. Bugatti laat niets aan het toeval over: een originele Type 35 uit 1924 werd volledig digitaal gescand om zo de panelen perfect in verhouding na te maken; met de hand uiteraard.

2019_bugatti_babyII_06

2019_bugatti_babyII_082019_bugatti_babyII_09

Het autootje wordt uiteraard niet aangedreven door een quad turbo W16 maar is voorzien van een elektromotor met lithium-ion batterijen. In ‘child’-modus beschikt de Baby over 1 kW en haalt hij 25 km/u. Met de ‘adult’-stand ingeschakeld komt er 4 kW beschikbaar en is de limiet 45 km/u. Optioneel kan nog een Speed Key worden toegevoegd die naar analogie van de Chiron, het vermogen verder opdrijft tot 10 kW en de elektronische begrenzer uitschakelt.

2019_bugatti_babyII_01

2019_bugatti_babyII_102019_bugatti_babyII_072019_bugatti_babyII_052019_bugatti_babyII_03

50 g zilver

De cockpit bestaat uit een aluminium dashboard, een typisch en op maat gemaakt stuur met vier spaken en Bugatti-instrumentenpaneel. Ook de 8-spaakswielen werden perfect op schaal nagebouwd maar krijgen wel moderne remmen. Het Bugatti-logo, de zogenaamde Macaron, die op de neus van de Baby II prijkt is uitgevoerd met 50 g zilver, net zoals bij de Chiron. Kostprijs voor al dat fraais? Om en bij de 30.000 euro – plus eventuele personaliseringen. Oftewel zakgeld voor de typische Bugatti-klant. Geen wonder dat alle 500 exemplaren reeds besproken zijn.