Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Vlak voor zijn officieel debuut op de Beijing Motor Show hebben we de eerste beelden en details van de meer hardcore BMW M2 Competition. Grootste verrassing? Een ‘S’ in de motorcode.

De N55 van de reguliere M2 wordt namelijk ingeruild voor een lichtjes teruggeschroefde versie van de bi-turbo S55 van de M3 en M4. Dat wil zeggen dat de Competition een specifieke M-motor krijgt, beter dan de geblazen zes-in-lijn uit de reguliere modellen. Daarmee ziet de M2 zijn vermogen stijgen van 370 pk en 465 Nm naar 410 pk en 550 Nm. Maar vooral het verschil in karakter tussen beide blokken moet voor het nodige extra drama zorgen. De S55 revt nu eenmaal een stuk soepeler dan het standaard N-blok.

BMW M2 Competition

Optisch zien we nieuwe voor- en achterbumpers, inclusief nieuwe, zwarte niertjes, een iets meer geprononceerde uitlaat en specifieke wielen, terwijl aan de binnenzijde vooral de nieuwe M-stoelen de aandacht trekken. Ook het stuur is nu helemaal ‘M’, inclusief twee specifieke M-knoppen om je favoriete settings van motor, transmissie en ophanging in op te slaan.

BMW M2 Competition

Tot slot wordt er enkel gesproken van een M DCT-automaat en is het afwachten of ook de versie met handbak ter beschikking blijft. Met de DCT spurt de M2 Competition in 4,2 s naar de 100 km/h. Slechts 0,1 s sneller dan de standaard M2 met automaat. Al zijn we vooral benieuwd of de M2 Competition er als productiemodel komt of in gelimiteerde serie. Meer info van zodra we ze hebben!