Aangezien de Spider-modellen populairder zijn dan de gesloten versies is het evident dat ook de 600LT zijn dak ziet vliegen.
McLaren en Spider-modellen gaan hand in hand. Dankzij het carbon chassis moeten de pijlsnelle straat- en circuitracers immers niet of nauwelijks inboeten aan prestaties en voor stijfheid tegenover de gesloten modellen. Als gevolg kiezen de meeste klanten resoluut voor de Spider vanaf deze beschikbaar is. In ruil krijg je immers letterlijk het beste van twee werelden.
Dat dat nu ook het geval is voor de 600LT coupé mag geen verrassing zijn. De hardware, zijnde een 600 pk en 620 Nm sterke 3,8-liter twin turbo V8, is met andere woorden identiek gebleven. En ook al zet de automatische dakconstructie zo’n 50 kg extra op de weegschaal, dan nog is de 600LT Spider maximaal 100 kg lichter dan de reguliere 570S Spider. Althans voor wie alle lichtgewicht carbon opties aanvinkt tenminste en het MSO Clubsport Pack in het bijzonder. Volgens McLaren is dat zo’n 80 kg minder dan wat directe concurrenten in de aanbieding hebben. Al zeggen ze er niet bij dewelke dat nu juist zijn.
De prestaties zijn daardoor quasi identiek gebleven aan die van de coupé. Nul tot honderd neemt met andere woorden nog steeds minimaal 2,9 s in beslag, terwijl de 200 km/h nauwelijks 8,4 s vergt. Zo’n 0,2 s trager dan de coupé. De topsnelheid is dan weer afhankelijk van de positie van het carbon klapdak. Of 324 km/h met het dak gesloten en 315 km/h met het dak open.
De 600LT Spider is in België per direct verkrijgbaar met een vanafprijs van 255.000 euro, inclusief BTW. Net zoals bij de coupé is de productie niet beperkt in absolute cijfers maar in de tijd, zijnde 12 maanden.