Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Ondanks een ietwat ongelukkige start voor de Senna, wil McLaren de show stelen op het Salon van Genève. Het neemt daarvoor niet één maar twee Senna’s mee naar Zwitserland.

Want de dames en heren van McLaren Special Operations (MSO) hebben zich eens over de nieuwste telg in McLaren’s Ultimate Series ontfermd. Het resultaat zijn vijf nieuwe thema’s, waarvan deze gedrapeerd is in zichtbaar carbon, afgewerkt met details in Solar Yellow en Laurel Green. En dat aan zowel de buiten- als binnenzijde. Kleuren die uiteraard refereren naar Beco’s nationaliteit en helmdesign.

MSO Senna

MSO gebruikt daarvoor 67 individuele carbon panelen. Goed voor een totale productietijd van meer dan 1.000 uur. Zowat drie keer meer als bij de standaard Senna het geval is. Het produceren en afwerken van de gele panelen alleen al neemt naar verluidt zo’n 250 uur in beslag. Maar MSO pakt ook uit met een technische update in de vorm van 7-spaaks hybride carbon-aluminiumvelgen die met hun gewicht van 7,5 kg zo’n 10% lichter zijn dan bij het standaardmodel. Volgens MSO goed voor zo’n 10 tot 15 % minder roterende massa. Al kan je je de vraag stellen waarom niet elke Senna standaard met deze wielen komt.

MSO SennaMSO Senna

MSO Senna

MSO SennaMSO Senna

Het interieur is een mix van mat en gloss carbon en meters alcantara, afgewerkt met wederkerende groene en gele details en de letter ‘S’ die op de hoofdsteunen geborduurd is. Diezelfde logo’s komen bovendien ook terug op andere plaatsen zoals de endplates van de enorme achtervleugel en op de bovenkant van de voorste wielkasten.

MSO Senna

MSO SennaMSO Senna

McLaren bouwt slechts 500 Senna’s en alle exemplaren zouden al besproken zijn. Lang niet slecht voor een circuitspeelgoedje van minstens 850.000 euro, zonder taksen welteverstaan. Geheid zullen dan ook heel wat klanten aanschuiven om hun Senna tot in de details te personaliseren. Het volledige pakket van op de foto’s kost weliswaar flink wat extra. Of zo’n 330.000 euro om precies te zijn.