Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Keep it simple, stupid. Of zeg maar Jimny.

Robuust, betrouwbaar, eenvoudig en goedkoop. Dat zijn de speerpunten van de Suzuki Jimny en meteen ook de reden waarom het huidige model, zelfs na een carrière van 20 jaar en nauwelijks of geen marketing, nog steeds goed verkoopt. Met de nieuwe en vierde generatie Jimny is Suzuki trouw gebleven aan die kernwaarden, maar is voornamelijk het design er flink op vooruit gegaan. De Jimny is nog steeds hoekig en vierkant maar is een stuk stoerder geworden, zonder daarom agressief te zijn.

Suzuki JimnySuzuki Jimny

Suzuki JimnySuzuki Jimny

Hetzelfde verhaal vind je in het interieur waar de Jimny zijn klassieke en eenvoudige lay-out min of meer behouden heeft, maar er wel enkele moderne comfortfeatures zijn bijgekomen. Niet in het minst een centraal aanraakscherm. En hoewel verdere informatie voorlopig ontbreek, vermoeden we dat de ergonomie er flink op vooruit is gegaan. Immers altijd een van de pijnpunten van de huidige versie, zeker voor ons lange(re) Europeanen.

Suzuki Jimny

Onder het fraaie koetswerk zit nog steeds een sterk ladderchassis waarin een niet-permanente vierwielaandrijving huist, inclusief inschakelbare veldversnelling. Voor de aandrijving zullen opnieuw uitsluitend benzinemotoren zorgen, al weten we nog niet exact dewelke. Toch is de kans groot dat zowel een atmosferische viercilinder als de geblazen Boosterjet-driecilinder zullen beschikbaar zijn.

Suzuki Jimny

Op verder info en prijzen is het voorlopig nog even wachten. Maar ook die zullen vermoedelijk in lijn liggen van de huidige Jimny die er al is vanaf 15.899 euro.