Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Nomen est Omen, en dus krijgt de Lamborghini Huracan het toepasselijke achtervoegsel EVO(luzione).

Lamborghini zet het kersverse jaar 2019 in met een faceliftmodel van zijn instapper met middenmotor. De Huracan EVO wordt nog steeds aangedreven door een atmosferische 5,2-liter V10, maar beschikt nu standaard over 640 pk (bij 8.000 tpm) en 600 Nm koppel (bij 6.500 tpm) bij een (droog) gewicht van 1.422 kg. Dat vermogen wordt standaard naar alle vier de wielen de gestuurd, al volgt een iets minder krachtig achterwielaangedreven Huracan EVO wellicht later. Dankzij de launch control katapulteer je de EVO daarmee in 2,9 s naar de 100 km/h en naar een topsnelheid van 325 km/h.

2019_lamborghini_huracan_evo_coupe_07

2019_lamborghini_huracan_evo_coupe_092019_lamborghini_huracan_evo_coupe_08

Toch zijn er nog een heleboel technische nieuwigheden voor de Huracan. Eerst en vooral de standaard vierwielsturing die werd overgenomen van de Aventador SV en Aventador S. Maar ook een computer gestuurde torque vectoring-functie. En dat op beide assen. Alle systemen worden gecontroleerd door het nieuwe Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI) dat, samen met de ANIMA-controller en zijn Strada, Sport & Corsa settings, alle rijdynamische (hulp)systemen bundelt voor optimale grip en tractie.

2019_lamborghini_huracan_evo_coupe_10

Uiterlijk herken je de Huracan EVO aan zijn nieuwe bumpers rondom die, zoals ge we dat van Lamborghini gewoon zijn, een heleboel extra (aerodynamische) toevoegingen bundelen en een nieuw 20-duims Aesir wieldesign. Tot slot zijn ook de twee dubbele uitlaatmonden ingeruild voor twee, iets hoger geplaatste uitlaten à la Huracan Performante.

2019_lamborghini_huracan_evo_coupe_03

Dé grote nieuwigheid is misschien de introductie van een compleet nieuw infotainmentsysteem dat het interieur plots stukken moderner maakt. Net 8,4-duims aanraakscherm zit verticaal geïntegreerd in de middenconsole en beschikt over een eigen interface maar ook andere snufjes zoals Apple CarPlay en Android Auto. Tevens zal je er ook optioneel en geïntegreerd telemetrysysteem mee kunnen bedienen dat de hulp krijgt van twee camera’s.

2019_lamborghini_huracan_evo_coupe_06

2019_lamborghini_huracan_evo_coupe_042019_lamborghini_huracan_evo_coupe_05

Tot slot werd het beschikbare kleurenpalet uitgebreid met Arancio Xanto en zijn er nu nog meer mogelijkheden tot het personaliseren van het in- en exterieur. Onder andere met de introductie van gesmeed carbon dat Lamborghini introduceerde op de Huracan Performante.

De leveringen van de eerste Huracan EVO’s zijn voorzien voor de lente van 2019. Zelf al eentje configureren kan je via deze link.