Porsches met GTS-badge worden vaak aanzien als een heuse best of. Geldt dat ook voor de Panamera?
Het hart van de beide nieuwe Panamera GTS-modellen wordt gevormd door de 4.0-liter biturbo V8 van de 550 pk sterke Panamera Turbo. Teruggeschroefd naar 460 pk en 620 Nm koppel, spurten de Panamera GTS en Panamera GTS Sport Turismo daarmee in 4,1 s van 0 naar 100 km/u, en naar een topsnelheid van respectievelijk 292 en 289 km/u.
Beide GTS-modellen komen standaard met een sportuitlaat, Sport Chrono-pack, adaptieve luchtvering, sportonderstel dat 10 mm lager ligt, Porsche Active Suspension Management (PASM) en extra krachtige remmen in formaat 390 millimeter voor-, 365 millimeter achteraan.
Visueel heeft elke Panamera GTS recht op specifieke 20-duims velgen, het Sport Design-pack met een zwarte neuspartij, een zwarte afwerking onderaan de achterbumper en een veelvoud aan donkere elementen. De binnenzijde wordt gekenmerkt door verscheidene elementen in zwart alcantara en geanodiseerd aluminium. Verder omvat het standaardpakket ook nog een verwarmbaar sportstuur met schakelpeddels en alcantara afwerking.
Daarnaast pakt de GTS nog uit met een handige feature die eerder al beschikbaar was op de Cayenne, en nu dus zijn weg heeft gevonden naar het Panamera-gamma: het head-up display. Het kan door de bestuurder geconfigureerd worden en projecteert alle relevante informatie in kleur rechtstreeks in het gezichtsveld.
De nieuwe GTS-modellen kunnen vanaf nu besteld worden. In België is de basisprijs voor de Panamera GTS vastgelegd op 142.514 euro, inclusief btw. De Panamera GTS Sport Turismo is er vanaf 145.418 euro.