Wat Jaguar kan kunnen wij ook, moeten ze bij Aston Martin (Works) gedacht hebben. Want vanaf heden kan je je klassieke Aston door de Works-afdeling laten ombouwen tot EV. Vraag is alleen wie daar op te wachten zit.
Ok, vanuit een marketingtechnisch en technisch standpunt is de elektrische aandrijflijn op zich best interessant. Ze neemt immers rechtstreeks de plaats van de originele aandrijflijn waardoor het proces ook perfect omkeerbaar is. Met de conversie mikt het merk, net zoals Jaguar, naar eigenaars die hun klassieke schoonheid op plaatsen willen rijden waar momenteel of binnenkort geen klassiekers meer binnen mogen.
Al is het uiteraard ook een mooie promotiestunt om de elektrische Rapide E nog eens onder de aandacht te brengen. Daarvan zou de gebruikte techniek immers zijn afgeleid.
Echt omgebouwd?
Verdere details, zoals capaciteit, rijbereik of prijs ontbreken echter. En zelfs foto’s van onder de kap schitteren door afwezigheid. We vragen ons dan ook oprecht af of deze DB6 mk 2 Volante wel echt is omgebouwd naar puur elektrisch voertuig. Wordt vervolgd…