Zes weken na de 992 Carrera coupé is het de beurt aan de Carrera Cabriolet. Ook deze is er eerst als extra krachtige en tweewielaangedreven Carrera S en vierwielaangedreven Carrera 4S.
De cabriovariant krijgt alle innovaties van de nieuwe Carrera Coupé maar voegt daar nog enkele cabriospecifieke elementen aan toe, zoals een nieuw hydraulisch systeem voor de stoffen kap waardoor het sneller dan ooit opent en sluit. Dankzij de hydraulica kort de openingstijd tot slechts 12 seconden. De volledig automatische stoffen kap heeft een geïntegreerde glazen achterruit, maar ook structurele elementen uit magnesium die het dak vorm, structuur en sterkte geven. Het dak kan rijdend geopend of gesloten worden bij snelheden tot 50 km/u.
De 911 Cabriolet is, net als de coupé, voorlopig enkel verkrijgbaar als tweewielaangedreven Carrera S en vierwielaangedreven Carrera 4S. Beide versies doen een beroep op een 2.981 cc grote zescilinder-boxermotor met 450 pk bij 6.500 t/min en 530 Nm koppel tussen 2.300 en 5.000 t/min. Het vermogen wordt standaard overgebracht via een 8-traps PDK-automaat met dubbele koppeling. Een handgeschakelde versie volgt pas in een later stadium. De Carrera S Cabriolet accelereert daarmee van 0 naar 100 km/u in 3,9 seconden (met het optionele Sport Chrono Package: 3,7 seconden) en haalt een topsnelheid van 306 km/u. De Carrera 4S heeft een topsnelheid van 304 km/u en sprint van 0 naar 100 km/u in 3,8 seconden (met het optionele Sport Chrono Package: 3,6 seconden).
Onder andere dankzij een nieuwe positie van de motorsteunen heeft de 992 Cabriolet ook een hogere torsiestijfheid dan zijn voorganger. Voor het eerst is het Porsche Active Suspension Management-sportonderstel (PASM) verkrijgbaar. Dat gebruikt hardere en kortere veren, stijvere antirolstangen voor- en achteraan en een met 10 millimeter verlaagde ophanging.
De basisprijs voor de 992 Carrera S Cabriolet start in België vanaf 137.916 euro, voor de 992 Carrera 4S Cabriolet is dat 145.902 euro. De nieuwe modellen kunnen meteen worden besteld.