Porsche keert (deels) op zijn stappen terug en lanceert opnieuw een traditionele atmosferische flat-six in de GTS-derivaten van zijn instappers met middenmotor.
Beide tweezitters worden aangedreven door dezelfde 400 pk sterke zescilinderboxer van 4,0-liter die gebruikt wordt in de 718 Spyder en 718 Cayman GT4. In combinatie met de manuele zesversnellingsbak en het sportuitlaatsysteem leidt dit tot een sprint naar de 100 km/h in 4,5 s en een onbegrensde topsnelheid van 293 km/u.
Net zoals in de 718 Spyder en 718 Cayman GT4 wordt de krachtige vierliter gekenmerkt door cilinderuitschakeling bij lage belasting, directe brandstofinjectie met piëzo-injectoren en een variabele inlaat. Daardoor trekt hij door tot maximaal 7.800 toeren per minuut. Gecombineerd met de standaard sportuitlaat van de Spyder en GT4 belooft Porsche sportieve rij- en geluidssensaties. Al weet iedereen intussen dat het geluid, mede vanwege standaard benzinepartikelfilters, niet meer is wat het zou moeten zijn. Al zijn daar uiteraard aftermarketoplossingen voor…
Track Precision App
Beide modellen worden standaard uitgerust met Porsche Communication Management (PCM) met 7-duim aanraakscherm en met het Pack Sport Chrono met Track Precision App. Deze smartphoneappplicatie toont performancegerelateerde gegevens op het infotainmentsysteem wanneer er op een racecircuit gereden wordt en slaat die op voor latere analyse.
De 718 Cayman GTS 4.0 zal vanaf 85.257 euro verkrijgbaar zijn. De 718 Boxster GTS 4.0 kost minstens 87.314 euro. Beide modellen zijn vanaf eind maart 2020 verkrijgbaar. Alle andere Cayman- en Boxster-modellen – met uitzondering van de Spyder en GT4 – behouden hun geblazen viercilinders.
MEER LEZEN
Met de Porsche 718 Boxster GTS naar Motorworld Keulen