De Mercedes A-klasse krijgt er een nieuwe AMG-variant bij die luistert naar de naam A35. Daarmee mikt Mercedes rechtstreeks op modellen zoals de Audi S3 en Volkswagen Golf R.
Mercedes heeft zonet een nieuw AMG-model onthuld. De vierwielaangedreven A35 krijgt een geblazen M260 2.0-liter viercilinder en is standaard gekoppeld aan automaat met dubbele koppeling (AMG Speedshift DCT 7G). De 306 pk sterke A35 is daarmee in staat in 4,7 s naar de 100 km/h te sprinten en naar een elektronisch begrensde top van 250 km/h. De A35 vult de leemte tussen de A250 en de nieuwe A45 AMG die binnenkort zijn opwachting maakt en naar verluidt meer dan 400 pk zal hebben.
De A35 krijgt weliswaar alle typische AMG-addenda. inclusief flinke kuipstoelen, aangepaste bumpers, zijschorten en (optionele) dive planes en dakspoiler. Uitzondering zijn de twee uitlaatmonden met actieve kleppen, waar meer krachtige AMG’s er traditioneel vier hebben.
De hot hatch wordt echter niet alleen veel show zonder de nodige go. De A35 werd samen met de op til staande A45 ontwikkelt en beschikt over dezelfde structurele verstevigingen als zijn meer krachtige broertje. Via de AMG Performance 4MATIC vierwielaandrijving kan tot 50% van de power naar achteren worden gestuurd, en wordt daarbij geholpen door een vijftal rijmodi waaronder Slippery, Comfort, Sport, Sport+ en Individual. Elk hebben ze hun invloed op het stuurgewicht, de gasrespons, de automaat en de stijfheid van de standaard adaptieve dempers.
Om te beklemtonen dat de A35 meer is dan een opvullertje in het gamma stelt AMG ook zijn Track Pace datalogger als optie beschikbaar. Daarmee monitor je tot 80 verschillende parameters en circuitlay-outs (waaronder Spa en de Nürburgring), waarna je de data kunt downloaden en analyseren. De eerste leveringen voor de A35 zijn voorzien voor begin 2019. Belgische prijzen zijn er momenteel nog niet.