Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Wie heeft er nog een Ferrari-SUV nodig als je binnenkort ook een moderne 400(i)/412 kunt kopen?

De Italiaanse coachbuilder ARES Design, onder leiding van de niet onbesproken Dany Bahar, hadden eerder dit jaar enkele schetsen/renders vrijgegeven van hoe een moderne 412 er zou kunnen uitzien. Deze was gebaseerd op de V12 GTC4 Lusso, maar de transformatie leek op het eerste zicht uiterst geslaagd. De kans dat ‘Project Pony’, zoals de vierzitscoupé heette, er zou komen was bovendien reëel, aldus ARES.

2018-ares-project-pony-gtc4-lusso_2

ARES heeft voet bij stuk gehouden want nu zijn er nieuwe beelden van hoe de gelimiteerde productieversie er zal uitzien. Deze is gelukkig trouw gebleven aan de eerste schetsen. Voor het eerst krijgen we ook beelden van het interieur te zien. Daarin valt een hoop GTC4 Lusso te herkennen, maar ook enkele details die doen terugdenken aan het interieur van het origineel, zoals de rechthoekige middenconsole.

2018-ares-project-pony-gtc4-lusso_3

2018-ares-project-pony-gtc4-lusso_42018-ares-project-pony-gtc4-lusso_5

Het bij Pininfarina en door Leonardo Fioravanti getekende origineel was een kind van de jaren ’70 en de opvolger van de Ferrari 400, de allereerste Ferrari met een optionele (3-traps) automaat. De 400 zou al snel worden opgevolgd door de 400i, met de ‘i’ van injectie. De 412 zou uiteindelijk de ultieme versie worden met een atmosferische V12 die zijn volume zag groeien van 4,8- naar 4,9-liter en vermogen van 340 pk.