Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Hoewel Stefano Domenicali nog maar pas de Urus gelanceerd heeft, kijkt de Italiaanse CEO van Lamborghini al terug naar de toekomst. Daarin past volgens Domenicali een vierde model dat, net zoals de Urus, terug iets praktischer is ingesteld.

Domenicali deed de uitspraken tegenover de collega’s van Autonews Europe en beklemtoonde nog maar eens de impact van de Urus voor een kleine speler zoals Lamborghini. Tevens bevestigde hij dat de opvolgers van de Huracan en Aventador plug-in hybride varianten zullen krijgen. Voor Domenicali is het immers van primordiaal belang dat de sensaties van een atmosferische veelcilinder behouden blijven.

Naast de Huracan, Aventador en Urus zal er ook een vierde model aan de line-up worden toegevoegd dat ‘prestaties, interieurruimte, comfort en hoogstaande aerodynamica zal combineren’, aldus Domenicali. Daarbij wordt al snel gedacht aan een opvolger voor de Espada die dit jaar zijn 40e verjaardag viert. Ook al wil Domenicali dat nog niet bevestigen. Onder andere omdat er nog geen uitsluitsel is over (de aard van) de aandrijving van het model.

2008 lamborghini estoque

Het idee van een nieuwe Espada zou op zich lang niet gek zijn. De buren bij Ferrari hebben immers al langer succes met achtereenvolgens de FF en GTC4 Lusso (T). Twee vierzitters die misschien wel de spirituele opvolgers van de Espada kunnen worden genoemd.

2025

Toch zou het ons niet verbazen mochten de Italianen, onder de druk van de Duitsers bij Audi/VAG, met eigen interpretatie komen van de Panamera/A7. Een idee dat overigens niet nieuw is. Zo kwam het in 2008 reeds met een smakelijke designstudie van zo’n model in de vorm van de Estoque Concept.

Het nieuw model is echter nog niet voor morgen, wist Domenicali te vertellen. Zo wordt gemikt op een lancering in 2025.