Voor zo’n 170.000 euro extra bovenop de standaard 1,3 miljoen euro maakt Brabham zijn BT62 straatlegaal.
Mocht de naam Brabham een belletje doen rinkelen dan is dat vast vanwege Jack Brabham zijn successen in de Formule 1 in de jaren ’60. Zoveel decennia later heeft Jack’s zoon David de droom van zijn vader zaliger werkelijkheid gemaakt door de familienaam op een (productie)auto te zetten. Maar de Australische BT62 was echter niet straatlegaal en daarmee voorbehouden voor specifieke trackdays en andere privé-evenementen. Met de introductie van het optionele pakket ‘Road Compliance Conversion’ komt daar op vraag van heel wat potentiële klanten nu verandering in.
Net als de circuitracer zullen de straatversies gebouwd worden in Australië, om dan te worden verscheept naar het Verenigd Koninkrijk waar de conversie zal plaatsvinden. Zo wordt de volledig uit carbon opgetrokken BT62 automatisch straatlegaal in de rest van Europa. Al zal het voor Brabham bang afwachten zijn of de mogelijke Brexit er al dan niet doorkomt.
Voor de kostprijs van zo’n 170.000 euro, bovenop de startprijs van 1,3 miljoen euro, installeert Brabham onder andere verlichting, deursloten, HVAC, een herzien stuurhuis met extra stuuruitslag en een extra hoogwaardig afgewerkt interieur. Tot slot staat de auto ook iets hoger en krijgt de vooras de hulp van een liftsysteem. Daarmee stijgt het gewicht van de circuitracer ook tot net iets boven de 1.100 kg.
Technisch zijn er verder geen al te grote aanpassingen. Zo produceert de centraal gemonteerde atmosferische 5,4 liter V8 nog steeds 710 pk en 667 Nm koppel. Minstens zo indrukwekkend is de hoeveelheid maximum downforce van maar liefst 1.200 kg. De totale productie blijft voorzien op maximaal 70 exemplaren.