Deze zal zich prijs- en prestatietechnisch boven de 812 Superfast positioneren en wordt Ferrari’s eerste hybride ‘productiemodel’.
Nieuws over een gloednieuw Ferrari-model is sowieso uitzonderlijk. Want behalve het instapmodel Portofino telt het vaste productiegamma met de 488 Coupé en Spider/F8 Tributo, 812 Superfast en GTC4 Lusso, slechts een vijftal vaste koetswerkconfiguraties.
Nieuws over de hybride supercar met achterin geplaatste geblazen V6 kwam er als gevolg van Ferrari’s kwartaalresultaten van 2019. Het nieuwe model, dat het voorlopig zonder officiële naam stelt, zal naar verluidt binnen enkele weken onthuld worden en wordt Maranello’s eerste hybride productiemodel na de uiterst gelimiteerde LaFerrari en LaFerrari Aperta.
Dat er een hybride serie-Ferrari zou komen was al langer duidelijk. Maar velen hadden daarbij de opvolger van de 488 in gedachten, beter dan een gloednieuw model dat hoger in het gamma zou staan. Maar volgens Ferrari-CEO Louis Camilleri is er wel degelijk nog voldoende ruimte boven de 812 Superfast. Ook al omdat het karakter van een super-GT met motor voorin, voldoende verschillend is van die van een pure sportwagen met een (of meerdere) motoren achterin.
Of de nieuwe coupé met middenmotor opnieuw een aluminium chassis krijgt, dan wel een carbon monocoque is niet geweten. En ook op de rest van het details is het voorlopig wachten. Maar daar komt dus erg snel verandering in. We zijn benieuwd.
[Bron: EVO, foto’s F8 Tributo/812 Superfast]