Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Na de Nordschleife moet ook onze nationale trots zijn meerdere erkennen in de snelle Fransman.

Dit weekend is het weer verzamelen geblazen in de buurt van Luik voor de 24 uur van Spa. Daarbij geen Renaults op de startgrid, maar wel de ideale gelegenheid om met je voorwielaangedreven hyperhatch flink wat publiciteit te pakken, moeten ze bij Renault Sport gedacht hebben. Of toch tijdens de ‘RS Days’ die de 24 uur vooraf gingen en waar Renault Sport de recordpoging live streamden.

De allersnelste Mégane ooit tikte er met Laurent Hurgon achter het stuur een recordtijd af 2’48’’338. Zo’n 5 s sneller dan de uittredende kampioen Honda Civic Type-R (FK8). Diezelfde Hurgon was ook verantwoordelijk voor het ronderecord op de Nordschleife, naast tal van andere ronderecords over de verschillende generaties Mégane RS (Trophy).

2019_renault_megane_rs_trophy_r_spa_03

Laurent Hurgon:

Ik ben, opnieuw, echt heel trots en opgetogen. Spa-Francorchamps behoort tot de favoriete Europese circuits van de piloten. Het is erg snel en complex en de auto is hier perfect op afgestemd. De inspanningen aan het aerodynamische evenwicht lonen absoluut. Het gevoel in de Raidillon, Pouhon en Blanchimont zijn echt schitterend. Wat een genot!

2019_renault_megane_rs_trophy_r_spa_012019_renault_megane_rs_trophy_r_spa_05

De nieuwe Trophy-R is dan ook geen gewone hot hatch en pakt, naast een gewichtsbesparing van 130 kg, ook uit met bijzondere hardware zoals (optionele) keramische remmen en carbon velgen. Een unicum in deze klasse welk ook met een uniek prijskaartje komt (of zo’n 25.000 euro extra om precies te zijn) waardoor beide opties zelfs niet beschikbaar zijn op de 30 Trophy-R’s die naar België komen. Daarmee zou de vanafprijs van 55.000 euro immers oplopen naar 80.000 euro (en meer).