Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Porsche is terug met een nieuwe versie van zijn extra sportieve Macan GTS.

De Gran Turismo Sport-versies uit de Porsche-catalogus worden vaak aanzien als de meest complete van de line-up, en dat is wat betreft deze Macan GTS niet anders. Want naast dat vleugje extra sportiviteit en vermogen, is deze Macan GTS vooral een interessante toevoeging voor wie zich sowieso eens wou laten gaan in Porsche’s interessante, maar erg lange, optielijst.

2020_porsche_macan_gts_01

Motorisch krijgt de 2,9-liter V6 van de Macan GTS een kleine powerbump naar 380 pk (20 pk extra tegenover zijn voorganger) en 520 Nm koppel, en een vernieuwde 8-trapsversie van Porsche’s Doppelkupplungsgetriebe. Daardoor sprint de junior-SUV nu in 4,7 s naar de 100 km/h en naar een onbegrensde topsnelheid van 261 km/h.

2020_porsche_macan_gts_02

Minstens zo interessant zijn de vele opties die nu standaard zijn. Zo komt iedere Macan GTS met Porsche Active Suspension Management (PASM), een koetswerk dat 15 mm lager ligt, 20-duims RS Spyder Design velgen en een setje extra grote remmen (360×36 mm voor, 330×22 mm achter). Optioneel kan daar nog een adaptieve luchtvering en een setje carbon keramische remmen aan toegevoegd worden.

2020_porsche_macan_gts_05

2020_porsche_macan_gts_042020_porsche_macan_gts_06

Het interieur heeft dan weer recht op standaard sportstoelen en heel wat Alcantara, vergezeld van rode of crayon grijze stiksels voor een extra sportieve ambiance. Al zal je voor goodies zoals het Bose-geluidssysteem, inductieladen voor de smartphone of adaptieve cruise control, nog steeds naar de optielijst moeten grijpen. Het blijft nu eenmaal een Porsche…

2020_porsche_macan_gts_03

De vernieuwde Macan GTS kan meteen besteld worden met een Belgische vanafprijs van 81.893 euro.

MEER LEZEN

Officieel: Porsche Macan Facelift

Porsche zet in op viercilinder voor LMP1 en Macan

Test: Porsche Macan S (MY 2014)