Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Opel brengt de Corsa GSi-badge terug en rivaliseert daarmee de Ford Fiesta ST-line.

De laatste keer dat Opel Corsa OPC op deze pagina’s verscheen wist het de Mini Cooper JCW van zich af te houden. Maar een echt succes is de OPC nooit geweest. Al was het maar vanwege de suprematie van de Fiesta ST. Nu, en vermoedelijk onder druk van PSA dat bovenal kosten wil besparen, schrappen de Duitsers de meest krachtige variant en wordt deze vervangen door de Corsa GSi. Die komt daarmee rechtstreeks in het vaarwater van onder andere de Ford Fiesta ST-line.

Opel Corsa GSi

Opel past immers min of meer dezelfde truc toe als Ford en geeft deze GSi de sportieve looks en chassisupgrades van de OPC zoals de bodykit en luchthapper en de stijvere veren, dito dempers, remmen en 18-duims velgen. Maar reduceert het vermogen, en dus ook de prijs, om het model wat meer bereikbaar te maken. Het mechanisch Drexler-sperdifferentieel zal dan weer niet beschikbaar zijn. Welke motor er precies onder de kap ligt houdt Opel voorlopig in het midden. Maar het zou ons niet verbazen mocht dat de 150 pk sterke 1,4-liter turbo zijn die ook voorin de Adam S ligt.

Met het GSi-pakket mikken de Duitsers naar eigen zeggen liever op rijdynamiek dan pure prestaties. Zo brachten ze recent nog de Insignia GSi uit met zowel een benzine als diesel en in hatch- en Tourer-vorm. Een eerste test daarvan lees hier trouwens binnenkort.