Daarmee is het niet langer kiezen tussen de basis AMG GT Roadster of de uiterst sportieve AMG GT C Roadster.
Waarom er al niet langer een roadsterversie beschikbaar was van de AMG GT S is een uitstekende vraag. De uiterst sportieve AMG GT C Roadster-versie was immers misschien wel teveel van het goede. Te stijf, te gefocust en daardoor potentieel genietbaar op het circuit, maar minder als (boulevard)cruiser. Voor wie het niet zo extreem hoeft maar wel hunkert naar extra pk’s is er nu deze AMG GT S Roadster.
Net zoals de coupé heeft deze GT S Roadster recht op een 522 pk en 670 Nm sterke 4.0-liter twin turbo V8, gekoppeld aan een transaxle 7-traps automaat met dubbele koppeling. Goed voor een spurt naar de 100 km/h in 3,8 s en een topsnelheid van 308 km/h. Daarmee parkeert deze S zich naadloos tussen de 476 pk sterke basis Roadster en 557 pk sterke C.
Zonder actieve vierwielsturing
Net zoals de GT C-versie krijgt de S ook standaard actieve dempers en een elektronisch gestuurd mechanisch differentieel, beter dan een klassieke mechanische sper en passief actieve DSSV-dempers van Multimatic. De actieve vierwielsturing van de GT C Roadster heeft de S dan weer niet.
De nieuwe AMG GT S Roadster is per direct beschikbaar met de eerste leveringen vanaf juli en kost in België minstens 148.000 euro.