Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Simplify and add -euh- simplicity

Het heeft een tijdje op zich laten wachten maar de laatste maanden gaat het hard voor Lotus. Sedert de overname door het Chinese Geely (Volvo, Polestar, London EV Company, etc) waait er duidelijk een nieuwe wind. En dat zullen we geweten hebben. Het bedrijf ondergaat momenteel een grondige herstructurering, trok heel wat nieuwe sleutelfiguren aan, werft volop aan en presenteerde afgelopen maand, als klap op de vuurpijl, de elektrische hypercar Evija. De eerste Britse en puur elektrische supersporter ooit, in samenwerking met Williams Advanced Engineering.

2019_lotus_new_logo_04

Er is met andere woorden opnieuw geld om te investeren. Niet alleen in onderzoek en ontwikkeling, maar ook in marketing. Niet toevallig heeft Hethel er daarom voor gekozen om zich (opnieuw) te verbinden aan de lokale Premier League-ploeg Norwich City. Dat zag zijn trainings- en opleidingscentrum omgedoopt worden tot The Lotus Training Centre en The Lotus Academy. Al maakt uiteraard ook shirt- en andere sponsoring deel uit van de meerjarige deal.

2019_lotus_new_logo_022019_lotus_new_logo_03

Samen met de bekendmaking van de deal onthult Lotus ook een vernieuwd logo dat met zijn ‘flat design’ helemaal bij de tijd is. Het op het eerste zicht erg eenvoudige logo maakt daarbij gebruik van slechts twee typische kleuren waarbij ‘Lotus’ horizontaal staat, beter dan licht gebogen.

Simon Clare, Lotus Marketing:

“We’ve looked back at the original Lotus roundel and thought about Colin Chapman’s philosophy – to simplify and add lightness. We’ve applied that to create a new roundel, taking the weight out of the lettering and adapting the spacing. We’ve also straightened the word ‘Lotus’ so it’s consistent with the Lotus wordmark.”