Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.
E1Iq5UPZZ00

Honda’s verleden in de F1 reikt terug tot en met 1965 met de lancering van de succesvolle RA272, de eerste Japanse bolide ooit die een Grand Prix op zijn naam wist te schrijven.

Honda had zijn rentree in de F1 aan de zijde van McLaren ongetwijfeld anders gezien. Maar de wisselwerking tussen Woking en Tokio liep op zijn zachtst gezegd niet van een leien dakje, met een pijnlijke scheiding tot gevolg. Intussen loopt het voor beide partijen al flink wat beter en heeft Honda min of meer komaf kunnen maken met de problemen van zijn hybride V6.

Manga

Doorgedreven zijn ze wel, die Japanners. Een doorgedrevenheid die typisch is voor de bedrijfscultuur en die hen door de jaren ook zo succesvol maakte, maar misschien minder gekend is. Voor zij die zich op een originele manier toch eens zouden willen verdiepen in het F1-verleden van de constructeur heeft Honda nu de mini-docu ‘Veni, vidi, vici: We hate to lose‘ online gezet. Niet met klassieke bewegende beelden maar aan de hand van typisch Japanse Manga.

[Hat tip: Duckie RS]

MEER KIJKEN

Docu op zondag: I just push the button, Bartosz Rusiecki

Docu op zondag: Van Rossem’s Onyx F1-team

Docu op zondag: Frank Dernie – The car is the star