Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Na de reguliere versies van de Giulia en Stelvio krijgen nu ook de Quadrifoglio-afgeleiden een deugddoende facelift. Onder de (carbon) motorkap blijft alles bij hetzelfde.

De 510 pk/600 Nm sterke 2,9-liter bi-turbo V6 met Ferrari-genen blijft met andere woorden onaangeroerd. Geen grote verrassing gezien de peperdure en op 500 exemplaren gelimiteerde Giulia GTA(m) het met nauwelijks 30 pk meer moet doen, maar wel (tot) 100 kg lichter is. Lang niet evident aangezien iedere Giulia Q al standaard met een carbon motorkap, dak en drijfstang komt. Bij de de Giulia wordt het vermogen nog steeds naar de achterwielen gestuurd waar dat bij de Stelvio (standaard) over alle vier de wielen is.

2020_alfaromeo_giulia_quadrifoglio_stelvio_my20_02

2020_alfaromeo_giulia_quadrifoglio_stelvio_my20_102020_alfaromeo_giulia_quadrifoglio_stelvio_my20_11

Wat wel veranderd is is het ex- en interieur. Aan de buitenkant blijven de verschillen eerder miniem. Maar aan de buitenkant is de facelift, net als de standaard Giulia en Stelvio, het meest ingrijpend. Zo zien we een nieuw dashboard met nieuwe tellers en een flinke upgrade voor het infotainmentsysteem dat nu ook over een aanraakscherm beschikt. Maar ook de rest van de panelen zijn verder fijngeslepen. Net als de middenconsole die over nieuwe, meer hoogwaardig (draai)knoppen beschikt en een nieuwe pook. De fenomenale aluminium schakelpeddels zijn gelukkig onveranderd gebleven.

2020_alfaromeo_giulia_quadrifoglio_stelvio_my20_12

Wat betreft de actieve en passieve veiligheid zien beide modellen de toevoeging van ADAS2-veilgiheidsystemen met onder andere Lane Keeping Assist, Active Blind Spot Assist, Traffic Sign Recognition, Intelligent Speed Control, Traffic Jam Assist, Highway Assist en Driver Attention Assist.

2020_alfaromeo_giulia_quadrifoglio_stelvio_my20_06

2020_alfaromeo_giulia_quadrifoglio_stelvio_my20_082020_alfaromeo_giulia_quadrifoglio_stelvio_my20_09

2020_alfaromeo_giulia_quadrifoglio_stelvio_my20_132020_alfaromeo_giulia_quadrifoglio_stelvio_my20_052020_alfaromeo_giulia_quadrifoglio_stelvio_my20_04

Het kleurpalet is verder uitgebreid met heel wat nieuwe kleurtjes zoals Montreal Groen, 6C Villa d’Este Rood en GT Junior Ochre. Op de optielijst siert ten slotte nog een welklinkende nieuwigheid in de vorm van een Akrapovic-uitlaatsysteem dat net zoals de standaarduitlaat over actieve kleppen met verschillende modi beschikt. Beide modellen zijn per direct beschikbaar.

MEER LEZEN

Officieel: Alfa Romeo Giulia GTA(m)

Eerste Test: Alfa Romeo Giulia & Stelvio MY20

Exclusief: De doodgeboren Alfa Romeo 4C Quadrifoglio