Van 1980 tot 2000 was de Camel Trophy de zwaarste 4×4-test die mens en machine konden aangaan. Elk van de negentien edities (in 1999 was er uitzonderlijk geen Trophy) vergde het uiterste van de landenteams, maar die van 1989 deed daar nog een schepje bovenop. Voor de tiende editie deed de caravaan immers opnieuw de Amazone aan, maar ditmaal pal in het regenseizoen. Of het echt een documentaire behoeft om te illustreren dat daar meer dan een spatje modder aan te pas kwam?
The vehicles were heavily modified by Land Rover Special Vehicles with a range of expedition, recovery, and safety equipment, including:
-
-
- Safety Devices roll cages
- Under body protection and steering guards
- Modified electrical systems
- Winches
- Dixon Bate tow hitches and recovery points
- Mantec snorkels
- Transmission breathers
- Michelin XCL or BF Goodrich Mud Terrain tyres
- Upgraded suspension and transmission components
- Auxiliary fuel tanks
- Webasto fuel burning heaters
- Brownchurch / Safety Devices roof racks
- Hella driving, spot, fog, convoy and work lamps
- Brownchurch Bull bars and bush wires
- Flag poles
- Event plaques, decals and sponsor logos (including Camel Trophy Adventure Wear/Bags/Boots/Watches, Lee Cougan, Perception, Sony, Scott USA, Safety Devices, Land Rover, Fjällräven, Warn, Malaysia Airlines, Superwinch, Royal Dutch Shell, Shell, Avon)
- Expedition tools, Jerry cans, Pelican cases, Zarges boxes, high lift or New Concept air jacks, sand ladders, axes, ropes, drawbars, spades.
- Garmin, Terratrip and other navigation and communication equipment
-
[Bron: Wikipedia]
MEER LEZEN
Land Rover start verkoop Defender 90 (vanaf 50.800 euro)