Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Pas op 5 mei aanstaande zal Ferrari de naam van de opvolger van de F12 TdF via zijn sociale mediakanalen wereldkundig maken. Maar intussen communiceren de Italianen wel al de eerste beelden van de circuitgeorienteerde GT, net als de eerste technische details. En die zijn opnieuw om van te likkebaarden. Wat had je gedacht.

Of het nu de modellen met middenmotor zijn of de V12 GT’s. Iedere keer Ferrari het doek trekt van de extra bijzondere versie van zijn reguliere productiemodellen, zit de autominnende man/vrouw op het puntje van zijn stoel. Want hoewel de speciaaltjes er in de eerste plaats zijn voor Ferrari’s beste klanten en VIP’s, maken ze bij iedere liefhebber wel iets los. Geen wonder dus dat ook de 812 Superfast op een zelfde behandeling getrakteerd wordt.

Ferrari_limited_series_V12_special_3

Naar goede gewoonte pakt de voorlopig naamloze GT uit met een gekende combo van meer vermogen met minder gewicht en meer downforce. Via technisch gehocus-pocus spuwt de atmosferische V12 er daardoor geen 800 maar 830 pk uit, terwijl de toerenlimiet verder is opgetrokken naar een bijna onwezenlijke 9.500 tpm. Geen sinecure gezien de meer dan 6-liter grote longinhoud van de twaalfcilinder. Tevens zal de super GT ook de zevende generatie van Ferrari’s Side Slip Control introduceren, net als de evolutie van Ferrari’s vierwielsturing. Oftewel Virtual Short Wheelbase in Ferrari-lingo.

Ferrari_limited_series_V12_special_6

Ferrari_limited_series_V12_special_4Ferrari_limited_series_V12_special_5

Het koetswerk valt dan weer op met tal van aero-elementen die moeten zorgen voor meer downforce. Zoals de immens carbon aeroblade op de motorkap en en de uit aluminium opgetrokken vortex genererende kofferklep, die overgaat in fraaie ducktail en die – in samenwerking met de immense diffusor met op de hoek gepositioneerde uitlaten – een knoert van een (losstaande) spoiler overbodig maakt. De beperkte zichtbaarheid naar achteren wordt gelukkig wel gecompenseerd door een opvallend gepositioneerde camera.

Ferrari_limited_series_V12_special_2

Binnenin heeft de ‘bijzondere versie’ dan weer recht op het schakelselectiesysteem van de Roma, terwijl de carbon kuipstoelen een nieuw patroon introduceren. Al zullen klanten hun bewuste exemplaar ongetwijfeld tot in het oneindige kunnen personaliseren.

MEER LEZEN

DRIVR-video: De Alfa Romeo Giulia QV is een vierdeurs-Ferrari

Officieel: Ferrari Omologata (2020)

Rij mee in Ferrari F50 GT1 op Yas Marina