Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Voor tekst, beeld, achtergrondinformatie en videomateriaal van de Dallara Stradale verwijzen we je graag door naar onze post eerder deze week. Hier gaan we dieper in op wat zich achter de schermen heeft afgespeeld bij de ontwikkeling en constructie van de straatlegale circuitracer. Dat gebeurde allemaal in-huis bij Dallara zelf in Varano de’ Melegari, Italië. De motor en versnellingsbak komen dan weer van Ford, al werd die eerste van extra peper voorzien met de hulp van Bosch.

In onderstaande slideshow krijgen we nog een kijkje in de ontwikkeling en aanbouw van de Stradale. Een uitzonderlijke kijk achter de schermen, daar de Dallara-fasciliteiten normaal strikt confidentieel zijn en niet toegankelijk voor het grote publiek. En zelfs de eigen werknemers krijgen niet zomaar toegang tot alle ruimtes.

Het bedrijf doet dan ook heel wat onderzoek en ontwikkeling voor zowel zichzelf als externe partijen, waaronder de F1 en OEM-constructeurs allerhande en beschikt over 3D-printers, een full scale windtunnel en van van ‘s werelds meest geavanceerde rijsimulatoren waar bijvoorbeeld ook de coureurs van Haas F1 op trainen.