Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Het Zweedse trio Prins Carl Philip, Thed Björk en Richard Göransson zal vanaf heden Lotus Evora GT4 rijden in het Zweedse GT-kampioenschap. Het markeert meteen ook Lotus’ terugkeer als fabrieksteam in de motorsport.

Pas op eind september van afgelopen jaar was de overname van Lotus door het Chinese Geely officieel. Meteen ook de reden waarom het zolang geduurd heeft vooraleer we van de nieuwe eigenaars actie hebben gezien. Eerder al lieten de Chinezen weten grootste plannen te hebben met Lotus. Maar echt concreet zijn ze nog niet geweest. Wel is het duidelijk dat ze geen grof geld meer zullen steken in de huidige line-up. Ook al is die sterker dan ooit. Maar er is licht aan het eind van de tunnel.

Lotus Evora GT4

Lotus Evora GT4Lotus Evora GT4

Dat valt af te leiden uit de nieuwe samenwerking met Cyan Racing. Een Zweeds motorsportbedrijf dat de afgelopen drie jaar nog in het WTCC uitkwam als Polestar Cyan Racing en daar ook het afgelopen jaar de titel wist te veroveren met de Volvo S60 Polestar TC1. Nu hebben de Zweden hun S60 ingeruild voor een Evora GT4. Met de steun van Lotus en Geely Group Motorsport mikt Cyan Racing opnieuw op succes, maar ditmaal in het Zweedse GT-kampioenschap waar ze zullen uitkomen tegen kleppers van onder andere McLaren, Porsche en Ferrari.

Lotus Evora GT4

Een welgekomen retour voor Lotus dat net zoals McLaren, Ferrari en Porsche nood heeft aan een aanwezigheid met fabrieksondersteuning op de internationale circuits.