Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

De aandrijflijn en technologie van de vierdeurscoupé CLS vindt zijn weg naar de E-klasse.

Terwijl de E-klasse van de huidige generatie met moeite twee jaar oud is, achten de Duitsers de tijd reeds rijp voor een update. Met die update komt er ook een belangrijke wijziging in het motorenpalet. De V6 E43 AMG 4MATIC+ wordt immers vervangen door de E53 AMG 4MATIC+; een milde hybride die deel uitmaakt van Mercedes’ nieuwe en hoogtechnologische 3.0-liter zes-in-lijn turbo, die de hulp krijgt van een extra, elektronisch gevoede EQ Boost-compressor die ook de taak van starter/generator op zich neemt.

Mercedes E53 AMG

Dual phone mode

De nieuwe motor is goed voor 435 pk (+34 pk) bij 6.100 tpm en 520 Nm koppel (identiek) tussen een breder toerengebied, zijnde 1.800 en 5.800 tpm. Met de hulp van de intelligente vierwielaandrijving spurt je daarmee naar 100 km/h in minimaal 4,5 s en naar een (begrensde) top van 250 km/h.

Mercedes E53 AMG

Naast het model E53, dat er zowel in berline, break, coupé als cabriolet is, introduceert De Ster ook enkele kleine updates zoals een nieuw stuur, een nieuw velgendesign en een nieuwe bluetoothmodule met ‘Dual Phone Mode’, waardoor de auto nu met twee telefoons tegelijk kan verbonden zijn. Belgische prijzen zijn er voorlopig nog niet, maar voegen we toe van zodra we ze weten.

Onze rijtest met de ‘oude’ E43 AMG lees je hier.