Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Hoewel de 3de generatie Focus RS intussen uit productie is, blijft zijn aanhang fanatiek. De specialisten van Mountune komen daarom met een nieuwe mapping voor nog meer power en gebruiksvriendelijkheid.

We kennen Mountune als de specialist inzake alles Ford ST en RS. Vaak zelfs nog mét standaard fabrieksgarantie. Beide bedrijven hebben doorheen de jaren dan ook een sterke band opgebouwd. Maar Mountune gaat ook graag een stap verder. Voor wie de maximale hoeveelheid pk’s wil, of toch met de standaard turbo, heeft Mountune nu nieuwe features en een nog explosievere m400X-upgrade in de aanbieding.

mountune m400X_curves

Standaard produceert de geblazen 2,3-liter viercilinder 350 pk en 440 Nm koppel. Met de m400R- en m400X-upgrade wordt dat al gauw 400 pk en 560 Nm koppel. Opteer je voor de straffere X-variant, dat stuw je zowel de pk- als koppelcurve sneller de hoogte in. Vooral in het middengebied komt de Ecoboost-motor daardoor nog daadkrachtiger voor de dag. Ook al insinueert het bedrijf dat je op dat moment best ook enkele andere technische upgrades doet zoals de installatie van gesmede zuigers en sterkere drijfstangen. Kwestie van de betrouwbaarheid op langere termijn te kunnen garanderen.

Launch control

Behalve het extra vermogen introduceert het pakket ook een heleboel andere softwaretechnische mogelijkheden. Daarbij kan je al rijdend wisselen tussen de standaard mapping, een brandstofbesparend modus, een Valet modus of de maximum setting. Tevens beschikt de software ook over een adaptieve toerenbegrenzer, launch control, flat shift-functie, dyno- en anti-diefstalmodus. Prijzen voor de softwareupgrade starten bij een kleine 700 euro. Maar voor wie de oude m400-upgrade reeds had is de R-update gratis.