Na de reguliere A4 krijgt nu ook zijn snelste broertje een deugddoende facelift. Daarmee sluit de RS4 visueel wat dichter aan bij de rest van het (sportieve) RS-gamma.
Hoewel de RS4 Avant maar één echte rivaal kent in de vorm van de C63 AMG break, wil Audi Sport zijn line-up uiteraard maar wat graag relevant houden. Vandaar dat de gefacelifte RS4 niet alleen designelementen krijgt van de meest recente A4 (zoals nieuwe LED-lampen rondom), maar ook van de nieuwste lichting RennSport-modellen. En de RS6 Avant in het bijzonder.
Onder de kap blijft alles bij het oude. De 2,9-liter bi-turbo V6 produceert met andere woorden nog steeds 450 pk (tussen 5.700 – 6.700 tpm) en 600 Nm koppel (tussen 1.900 – 5.000 tpm). Daarmee spurt de mini-RS6 nog steeds in 4,3 s naar de 100 km/h en naar een elektronisch begrensde topsnelheid van 250 km/h. Tenzij je voor het optionele RS Dynamic Pack kiest, want dan is de pret pas uit bij Autobahn-vriendelijke 280 km/h.
In het interieur zijn de wijzigingen dan weer beperkt tot de toevoeging van Audi’s meest recente MMI-multimediasysteem en twee specifieke RS-knoppen op het stuurtje, waarmee je voorgeprogrammeerde rijmodi kunt configureren en oproepen. De nieuwe RS4 Avant staat vanaf december 2019 bij de dealers.