Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Na de reguliere A4 krijgt nu ook zijn snelste broertje een deugddoende facelift. Daarmee sluit de RS4 visueel wat dichter aan bij de rest van het (sportieve) RS-gamma.

Hoewel de RS4 Avant maar één echte rivaal kent in de vorm van de C63 AMG break, wil Audi Sport zijn line-up uiteraard maar wat graag relevant houden. Vandaar dat de gefacelifte RS4 niet alleen designelementen krijgt van de meest recente A4 (zoals nieuwe LED-lampen rondom), maar ook van de nieuwste lichting RennSport-modellen. En de RS6 Avant in het bijzonder.

2020_audi_rs4_avant_04

2020_audi_rs4_avant_072020_audi_rs4_avant_082020_audi_rs4_avant_06

Onder de kap blijft alles bij het oude. De 2,9-liter bi-turbo V6 produceert met andere woorden nog steeds 450 pk (tussen 5.700 – 6.700 tpm) en 600 Nm koppel (tussen 1.900 – 5.000 tpm). Daarmee spurt de mini-RS6 nog steeds in 4,3 s naar de 100 km/h en naar een elektronisch begrensde topsnelheid van 250 km/h. Tenzij je voor het optionele RS Dynamic Pack kiest, want dan is de pret pas uit bij Autobahn-vriendelijke 280 km/h.

2020_audi_rs4_avant_09

2020_audi_rs4_avant_012020_audi_rs4_avant_032020_audi_rs4_avant_02

In het interieur zijn de wijzigingen dan weer beperkt tot de toevoeging van Audi’s meest recente MMI-multimediasysteem en twee specifieke RS-knoppen op het stuurtje, waarmee je voorgeprogrammeerde rijmodi kunt configureren en oproepen. De nieuwe RS4 Avant staat vanaf december 2019 bij de dealers.