Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Hoewel iedere versie van de ‘gesloten’ C8 Corvette over een hardtop beschikt, rolt Chevrolet ook nu weer een volwaardige cabrioversie naar buiten. Die krijgt voor het eerst een klapdak à la Ferrari 458 Spider.

Het is een vergelijking die we niet zomaar maken. Want sinds de Corvette zijn motor naar achteren heeft zien verschuiven, maakt hij zijn reputatie van cut price Ferrari meer dan ooit waar. Al hebben ze daar in Maranello ongetwijfeld een andere mening over. Met de transformatie van coupé/targa naar cabrio is een gewichtstoename gepaard van nauwelijks 36 kg, onder andere dankzij het gebruik van kunststof dakpanelen. De zes elektromotoren en typische bogen achter bestuurder en passagier tekenen voor de rest van de extra kilo’s.

2020_chevrolet_corvette_convertible_c8_03

Chevrolet heeft naar eigen zeggen weinig of geen verstevigingen moeten aanbrengen, aangezien ook de coupé/targa zowat alle chassisstijfheid uit zijn centrale tunnelconstructie haalt. Bovendien heeft het ook wat gewicht kunnen elimineren door het verdwijnen van de glazen klep boven de motor. Daardoor is de 490/495 pk sterke atmosferische 6,2-liter pushrod V8 niet langer zichtbaar (het dak ligt er in open toestand immers boven), maar is de kofferruimte achter de motor wel behouden gebleven.

2020_chevrolet_corvette_convertible_c8_02

In de VS bedraagt de meerprijs voor de Convertible Vette zo’n 7.500 dollar bovenop de vanafprijs van 59.995 dollar van de Stingray coupé. Beide modellen komen volgend jaar ook naar Europa. Al is de kans bijzonder reëel dat de prijs bij ons een stuk hoger liggen zal.