Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Voetjes op de grond voor de voluptueuze P72.

Tijdens zijn debuut op het afgelopen Goodwood Festival of Speed (FoS) was het nog niet helemaal duidelijk wat er nu achterin de productieversie van de De Tomaso P72 zou komen te liggen. De carbon monocoque, afkomstig van de Apollo Intensa Emozione, biedt immers plaats aan een atmosferische V12, ‘maar in gedachte met de geschiedenis van het voormalig Italiaanse merk zou het ook een Amerikaanse achtcilinder kunnen zijn’, aldus IdealVenture, het Hong Kongse bedrijf achter het nieuwe De Tomaso.

2019_detomaso_p72_15

2019_detomaso_p72_092019_detomaso_p72_10

Intussen is de kogel door de spreekwoordelijke kerk en is De Tomaso’s oog gevallen op een door Roush gekietelde 5,0-liter V8 van Ford-makelij. Deze zal daarbij de hulp krijgen van een supercharger om uiteindelijk een vermogen van 710 pk en 825 Nm te ontwikkelen. Daarmee belooft De Tomaso niet alleen een typische old school soundtrack, net als in de originelen met hun door Shelby getunede V8’s, maar ook een lineaire en verfijnde vermogensafgifte die traditioneel gepaard gaan met gesuperchargede blokken.

2019_detomaso_p72_05

2019_detomaso_p72_062019_detomaso_p72_02

De Tomaso bouwt maximaal 72 exemplaren van de P72. Elk met een prijskaartje van minstens 750.000 euro. Maar wanneer de productie van de flamboyante supercar start is momenteel nog een goed bewaard geheim. Geïnteresseerden kunnen zich nog steeds aanmelden op de site van De Tomaso Automobili.