Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

We krijgen er maar geen genoeg van, van de parels die dezer dagen in maat 1:64 worden gelanceerd. Last but not least, de 911 964 Cup’s van Spark(y).

Spark an sich hoeven we niet meer voor te stellen. Het is al jaren een gevestigde waarde, zeker aangaande schaalmodellen maatje 1:43 maar eveneens 1:18. Het enige wat we hen kunnen verwijten met betrekking tot dat laatste is dat het om ‘sealed bodies’ gaat (zonder openende delen aldus). In kleinere maatvoeringen is dat niet ongewoon, maar voor 1:18 is het toch nog een mooie meerwaarde (zeker voor de gehanteerde prijzen…) wanneer interieur, koffer en motorruimte zich openen voor ons.

De kleinste 1:64-modellen brengt Spark onder de naam Sparky naar de liefhebber. Eerder was er reeds een reeks met de Porsche 917, maar dat is uiteraard een iconisch en alomtegenwoordig model dat wel door meer concurrenten wordt aangeboden. Daarom kozen we er ook voor om jullie deze 911 964 Cup’s voor te stellen. Een wat uniekere keuze en tevens eentje die ons mooi terugbrengt naar de begindagen -vol spannende duels op en over de limiet- van de Carrera Cup/Supercup.

Het gaat hierbij trouwens effectief om modellen in maatvoering 1:64, en niet zoals Hotwheels of Matchbox wel eens plegen te doen met autootjes die vaak wat afwijken van de regel. Matchbox drijft het met de recente 911 992 zelfs zo ver dat de cabrio flink groter uitvalt dan de coupé… Verwacht je er hier bij deze 964s dus effectief aan om een piepkleine 911 (van toen een elfje ook nog eens een reële een voetafdruk van 4,24m bij amper 1,65m breed had) in jouw handen te ontvangen. Eentje die wel fraai geproportioneerd is met evenzeer mooie, kleurrijke Cup-velgjes. Enige bezwaren van onze zijde? De decoratie, zoals knipperlichten, die bij het ene model al wat onzorgvuldiger is aangebracht als bij het andere. Maar dan zijn we wel erg kritisch, wat bij premiumprijzen uiteraard mag. Lang twijfelen zullen gegadigden echter niet dienen te doen, want gezien het gaat om beperkte edities zullen de voorraden snel opdrogen. Momenteel is zowel een 911 964 Cup met nummer ‘7’ alsook een set van twee Shell Cup’s met respectievelijk nummer 1 en 2 beschikbaar. Mooie trilogie om het begin van een startgrid op je bureau vorm te geven.

MEER LEZEN:

Hotwheels 2023: dag Sinterklaarsje?

Rallyhelden in 1:64

DTM-klassiekers in 1:64 onder de kerstboom