Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.
atidLxhMlVs

Het team achter de achterwielaangedreven rally-Cayman krijgt daarbij de hulp van niemand minder dan Porsche-fabrieksrijder Romain Dumas!

De WRC rallyauto’s zijn ook dit jaar weer wat sneller geworden met het oog op extra spektakel en de hoop meer toeschouwers te kunnen lokken. Maar zolang de nochtans technisch indrukwekkende koninginnenklasse van de rallysport blijft vasthouden aan verbouwde hatchbacks zal het denk ik weinig uitmaken.

Wat het rally nodig heeft, nog meer dan pure snelheid, zijn visueel aantrekkelijke auto’s die, als het even kan, ook nog eens geweldig klinken ook. Enter het FIA Group R-GT waar precies zo’n auto’s aan de start kunnen komen. Niet sneller dan de echte WRC shopping trolleys wegens enkel achterwielaandrijving, maar desalniettemin een stuk meer entertainend om naar te kijken én luisteren.

Momenteel is het deelnemersveld echter beperkt gebleven tot enkele Porsche’s 997 GT3 (RS 4.0) en, recenter nog, de Abarth 124 R-GT, terwijl er in een ver verleden ook nog een Lotus Exige R-GT aan de start stond. Het kampioenschap kan met andere woorden wel wat extra auto’s gebruiken.

Dumas en diens bedrijfje RD Limited voegen daar nu een vierde model aan toe in de vorm van een Porsche Cayman GT4 Clubsport die werd omgebouwd naar rallyauto’s. Verdere details blijven achterwege, maar wat wel zeker is is dat de Cayman gebruik maakt van een atmosferische 3,8-liter flat six die minstens 385 pk produceert.

De Fransman, die in 2016 nog de 24 Uur van Le Mans won achter het stuur van een Porsche 919 Hybrid, liet intussen al weten dat de bewuste Cayman R-GT voor het eerste competitief zal uitkomen in de komende WRC-rally van Duitsland de loopt van 16 tot 19 augustus. Alle testkilometers zijn intussen meer dan welkom. En daar zijn gelukkig reeds bewegende beelden van.