Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Lexus heeft zijn meer toegankelijke coupé RC voorzien van een kleine maar geslaagde facelift.

Want naast de ravissante LC coupé heeft Lexus immers nog een tweede coupé in het gamma. Die luistert naar de naam RC en is in België ondertussen alleen nog beschikbaar als hybride RC300h (los van de extra sportieve RC F met zijn atmosferische 5.0-liter V8). De facelift zelf is behoorlijk discreet gebleven met nieuwe grille, bumpers en zijschorten en nieuwe LED-lichtclusters waarbij de voorlichten niet langer in twee delen zijn opgesplitst. Het beschikbare kleurenpalet werd dan weer verder uitgebreid met de tinten Flare Yellow en Sky Blue.

2019_lexus_rc_coupe_facelift_05

Binnenin heerst dezelfde evolutieleer met meer comfortabele oppervlakken en verbeterde materialen voor onder andere de bediening van audio en klimaat. Het typische analoge klokje werd dan weer ingeruild voor dat van de LC coupé, terwijl de RC met F Sport-pakket dan weer getrakteerd wordt op inlegplaatjes van echt geborsteld aluminium. In totaal zijn er nu zeven interieurafwerkingen mogelijk.

2019_lexus_rc_coupe_facelift_06

2019_lexus_rc_coupe_facelift_022019_lexus_rc_coupe_facelift_03

Op het vlak van rijdynamiek belooft Lexus een scherper en tegelijkertijd comfortabeler rijgedrag bij lage snelheden dankzij nieuwe dempers en stijvere rubbers voor de ophanging. Op het vlak van motoren lijkt alles dan weer bij hetzelfde te blijven. Of in het geval van de RC300h een atmosferische 2,5-liter viercilinder, gekoppeld aan een krachtige elektromotor. Goed voor een gecombineerd vermogen van 223 pk. Daarmee sprint de RC300h in 8,6 s naar de 100 km/h.