Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.
GsPfnbk0DtQ

Porsche’s GT2 RS mag dan wel zwaarder zijn de GT3 Cup variant, hij beschikt ook over meer dan 200 extra geturbochargede paarden. Of dat volstaat om de lichtere GT3 Cup in verlegenheid te brengen? Een Amerikaanse eigenaar zocht het uit.

We leven in een tijd waarin straatauto’s flink wat krachtiger zijn dan hun circuitgeorienteerde zustermodellen. Dat is enerzijds het gevolg van de zogenaamde Balance of performance (BoP), die moet zorgen voor gelijkwaardige tegenstanders. Anderzijds omdat moderne pk’s, mede dankzij het veelvuldig gebruik van een of meerdere turbo’s, nog nooit zo makkelijk te winnen waren. Het gegeven creëert echter interessante situaties.

Steve Dimakos, eigenaar van een kersverse GT2 RS en GT3 Cup, was daarom maar wat benieuwd of zijn straatlegale speeltje op een rondje van het hogesnelheidscircuit Road America enigszins in de buurt zou komen van zijn volbloed racer. Dimakos verrichte daarbij geen half werk en huurde de professionele IMSA-coureur Bryan Sellers in. Bovendien kreeg hij ook de hulp van Pirelli zodat beide auto’s op gepast rubber stonden.

Rest enkel nog de vraag; welk van de twee Porsche’s is de snelste, en met hoeveel marge? Cue de video.