Audi Sport heeft de TT RS Coupé en Roadster aangepast waar nodig geacht, maar opvallend genoeg géén extra vermogen gegeven.
Aangezien de derde generatie TT reeds halfweg zijn levenscyclus zit, volgt de logische modeljaarupdate met nieuwe technische snufjes en optische wijzigingen. Die laatste zijn, in tegenstelling tot bij de facelift van grote broer R8, eerder beperkt gebleven.
Uitzondering zijn de vernieuwe LED-lichtblokken en de vaste achterspoiler die nu iets prominenter uitsteekt. Het kleurenpalet werd ook verder uitgebreid met nieuwe ex- en interieurkleurtjes en afwerkingsdetails. Tot slot komt iedere TT RS nu met Audi’s meest recente connectitiviteitsfuncties en infotainment soft- en hardware.
Onder de kap blijft alles opvallend genoeg bij het oude. Al is dat in het geval van deze vijfpitter allerminst een straf. De geblazen 2,5-liter TFSI vijf-in-lijn braakt er dus nog steeds 400 pk (bij 5.850 tpm) en 480 Nm koppel (tussen 1.950 en 5.850 tpm) uit. Goed voor een sprint/launch control naar de 100 km/h, via de standaard S-tronic 7-traps automaat met dubbele koppeling en quattro-vierwielaandrijving, in een oogverblindende 3,7 s! De topsnelheid is dan weer begrensd op 250 km/u, maar kan optioneel worden opgetrokken tot 280 km/u.
De nieuwe TT RS kan worden besteld vanaf eind februari 2019. De Coupé en Roadster zullen bij de dealers staan vanaf de lente van 2019. De TT RS Coupé kost minimaal 71.470 euro, voor de TT RS Roadster is dat minstens 73.770 euro.