Share a little biographical information to fill out your profile. This may be shown publicly.

 

We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Op het Autosalon van Brussel heeft Opel zonet de nieuwe Insignia GSi in wereldpremière voorgesteld. Het sportieve topmodel verliest zijn dieselmotor en krijgt een nieuwe 230 pk sterke tweeliter benzine.

De gefacelifte Opel Insignia viert vandaag zijn wereldpremière op het Autosalon van Brussel (9-19 januari). De vernieuwde Insignia GSi is er te zien naast zijn eveneens gefacelifte broertjes en krijgt een nieuwe 230 pk (bij 5.000 tpm) en 350 Nm (tussen 1.500 – 4.000 tpm) sterke 2.0-liter turbobenzinemotor in plaats van een 2,0-liter turbodiesel (rijtest), en is standaard gekoppeld aan een nieuwe en meer efficiënte 9-trapsversnellingsbak. Sprint- en andere tijden geeft Opel echter nog niet mee.

2020_opel_insignia_gsi_sports_tourer_03

2020_opel_insignia_gsi_sports_tourer_062020_opel_insignia_gsi_sports_tourer_09

GKN-diff

Naast de nieuwe aandrijving is hij ook uitgerust met brake by wire-remtechnologie en Twinster-vierwielaandrijving met koppelvectoring. Het GKN-differentieel ken je misschien ook van de Focus RS en legt de klemtoon – onder bepaalde omstandigheden – iets nadrukkelijker op de achteras voor extra dynamische sensaties. Van een driftmodus, zoals in de RS, is er echter geen sprake.

2020_opel_insignia_gsi_sports_tourer_11

2020_opel_insignia_gsi_sports_tourer_012020_opel_insignia_gsi_sports_tourer_12

Elke Insignia GSi wordt standaard geleverd met FlexRide-vering, die de schokdempers en het stuurgedrag in een fractie van een seconde aanpast. Bovendien past het ook de respons van het gaspedaal en de schakelpunten van de automatische versnellingsbak aan. De bestuurder kan kiezen tussen de rijmodi ‘Standard’, ‘Tour’, ‘Sport’ en – exclusief voor de GSi – ‘Competition’.

168 LED-segmenten

Net zoals de rest van het gamma vernieuwde Insignia’s krijgt de GSi een integrale actieve sluiter in de grille die het verbruik en de opwarming/koeling van de motor bevordert. Tevens krijgt hij ook vernieuwde LED-koplampen met 168 LED-segmenten in plaats van 32 zoals voorheen. Daarmee kijkt de Insignia niet alleen verder en beter (de bocht om), maar kan hij zijn adaptieve grootlichten ook beter, slimmer en sneller afstemmen op aankomend verkeer.

2020_opel_insignia_gsi_sports_tourer_08

Belgische prijzen voor de Insignia GSi Grand Sport berline en Sports Tourer break hebben we momenteel nog niet, maar vullen we aan van zodra we ze hebben.

MEER LEZEN

Vijf easter eggs van de Opel GT Experimental Concept

Rijtest: Opel Insignia GSi (2018)

Eerste Test: Opel Corsa GSi (2018)