Hoe overbrug je het gat tussen de reguliere Cooper S JCW en de gelimiteerde John Cooper Works GP(3)? Via het JCW GP Pack, tiens.
Met de derde generatie JCW GP heeft Mini voor het eerst een flink pk-gat geslagen tussen de reguliere Cooper S JCW en de circuitgeorienteerde JCW GP3. Bovendien is die laatste er alleen als automaat, wat de puristen mogelijk doet twijfelen. Maar voor wie misschien wel het beste van twee werelden wil of het toch wat bescheidener mag, is er nu het JCW GP Pack. Exclusief voor de Cooper S JCW.
Update (*):
MINI BeLux geeft aan dat het het ‘JCW GP Pack’ voorlopig niet zal aanbieden.
Dit puur esthetische pakket is vanaf heden beschikbaar op de Cooper S JCW en overbrugt het visuele gat tussen beide varianten. Zo extreem als de GP wordt het gelukkig niet, maar wel zijn er tal van details en addenda die aan de GP doen herinneren.
Zijn meest opvallende eigenschap is het Racing Grey kleurtje dat rechtstreeks is overgenomen van de GP, terwijl het dak, de JCW-spoiler en spiegelkappen zijn gespoten in Melting Silver. Net als op de GP is nu ook de (valse) luchtinlaat zwart gespoten, net als de deurklinken, omhulsels van de lichtklusters, Mini-badges en tankdop.
Last but not least zijn de specifieke 18-duimers met GP-logo. Binnenin zet de GP-trend zich verder door met specifieke inlegplaatje, met leder beklede JCW stoelen, vloermaten, GP-badges en rode stiksels. Motorisch blijft alles bij hetzelfde. Dat wil zeggen dat de 2,0-liter viercilinder turbo nog steeds goed is voor 231 pk met standaard een handgeschakelde 6-bak en een optioneel een 8-trapsautomaat met peddels aan het stuur.
MEER LEZEN
Waarom 500 pk in een achterwielaangedreven MINI een goed idee is