Of het toeval is weten we niet. Maar in de week dat BMW M GmbH zijn vernieuwde M5 wereldkundig maakt komt ook Mercedes-AMG met een opgefrist alternatief in de vorm van de vernieuwde E 63.
Net als bij de M5 en M5 Competition blijft het vermogen onaangeroerd. Dat wil zeggen dat je als koper nog steeds de keuze hebt uit de standaard 571 pk voor de reguliere E 63 of de volle 612 stuks voor de opgepompte S-versie. Beiden komen nog steeds met een een 9-trapsautomaat en uitschakelbare 4Matic+-vierwielaandrijving voor het betere driftwerk.
Op sportief vlak moest de E 63 niet onderdoen voor de concurrentie uit München of Ingolstadt, maar op het vlak van comfort zag Mercedes nog ruimte voor verbetering. Vandaar dat de vernieuwde E 63 een geherkalibreerde luchtvering krijgt met een grotere discrepantie tussen de meest comfortabele en sportieve stand.
De rest van de updates neemt de sportieveling over van de reeds gefacelifte E-Klasse. Waaronder het meest recente MBUX-infotainmentsysteem, hertekende multibeam LED-lichtunits voor- en achteraan en intussen typische Panamericana-grille. Het kleurpalet ziet zijn aanbod dan weer uitgebreid met de komst van Brilliant Blue Magno. Een mat blauwe introductiekleur die tot nu toe was voorbehouden voor de AMG-GT 63 S 4-Door Coupé.
Geüpdatete prijzen voor de vernieuwde E 63 Sedan en E 63 Break zijn er nog niet maar worden verwacht in de aanloop naar de commercialisering eind dit jaar.
MEER LEZEN
Shootout: Mercedes-AMG E 43 4Matic vs E 63 S 4Matic+