Jaguar heeft zijn puur elektrische i-Pace van een tussentijdse update voorzien die enkele leuke/interessante/handige nieuwigheden met zich meebrengt. Maar ook een hele belangrijke: de mogelijkheid tot 3-fasig A/C laden.
Toen Jaguar zijn i-Pace in 2018 lanceerde waren de meningen quasi onverdeeld positief. Ook bij ons. Want de i-Pace combineerde een voor die tijd opmerkelijke combinatie van design en bouwkwaliteit met een degelijke reikwijdte en bijzonder vlotte prestaties. Maar er was ook kritiek. Want waar andere EV’s destijds al konden profiteren van snelle laadbeurten via 3-fasig laden, ontbrak het de i-Pace op dat moment nog aan de bewuste hardware. Een handicap van formaat.
Nu, twee jaar en met tal van (in)directe concurrenten later, heeft Jaguar de technologie gelukkig klaar en introduceert het de i-Pace modeljaar 2020, inclusief extra laadmogelijkheden. Daardoor kan je via een 11 kW sterke (A/C) thuislader in 1 uur nu tot 53 km rijbereik (WLTP) bijladen. Via een 50 kW snellader wordt dat 63 km per kwartier. En via een 100 kW snellader is dat zelfs 127 km extra reikwijdte per kwartier. Een wereld van verschil met zijn voorganger die zich vanwege die handicap nauwelijks leende voor langere verplaatsingen.
Behalve met 3-fasige laadinfrastructuur komt iedere i-Pace vanaf heden ook met JLR’s meest recente infotainmentsysteem Pivi Pro, betere connectiviteit met ingebouwde dual-modem SIM-module met 4G-verbinding, een verbeterde luchtfilter met PM2,5-filtratie voor het interieur en subtiele designaanpassingen, inclusief aangepast kleurenpalet.
Tot slot krijgt iedere i-Pace ook nog verbeterde software wat betreft de over-the-air-updates. Daardoor kunnen zowel het infotainment als het batterijmanagement en de laadsoftware draadloos en vanop afstond worden bijgewerkt. De nieuwe i-Pace is per direct beschikbaar.
MEER LEZEN
Getest in België: Jaguar i-Pace EV400 First Edition (90 kWh)